پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:06 - 1403/01/21

امت مسلمان با حضور در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، تبعیت از ایشان را به جهان نشان می دهند

کارگر آنلاین | تولیت حوزه علمیه قاسم بن الحسن(ع) گفت: امت مسلمان ما با حضور در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، تبعیت خود را از رهبری و ولایت فقیه عصر خود به نمایش جهانیان خواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر علم‌الهدی، تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) و استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با سراج24 درباره‌ی فضیلت نماز عید سعید فطر گفت: در فضیلت روز عید فطر به روایتی منسوب به پیامبر اکرم(ص) اشاره می‌کنم که می‌فرمایند: «برای شخص روزه‌دار دو خوشحالی وجود دارد؛ یک خوشحالی هنگام افطار است که کنار سفره می‌نشیند و دیگری خوشحالی از دیدار خداوند است». این به معنا شکرگزاری از خداوند متعال بوده که روزه‌دار توانسته به تکالیف الهی خود در روزهای این ماه عمل کند.

  • وی ادامه داد: در آستانه عید فطر نیز مسلمین این روز را به مناسبت یک ماه عبادت، جشن می‌گیرند و خداوند متعال را شکر می‌کنند که یک رمضان دیگر بر عمر آن‌ها اضافه کرد. این عید حاصل یک ماه بندگی و فرمانبرداری از پروردگار است.

امت مسلمان با حضور در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، تبعیت از ایشان را به جهان نشان می دهند

این استاد حوزه و دانشگاه در شرح اهمیت عید سعید فطر اظهار داشت: وقتی مسلمانان نقطه عطف زندگی و ارتباطات خود را براساس همه‌ی تکالیف الهی قرار می‌دهند، یک رابطه‌ی معنوی خاص میان امت ایجاد می‌شود. در همین راستا ارتباطات اجتماعی ما براساس دستورات پروردگار عالم شکل می‌گیرد و نه خواسته‌های انسانی و دنیوی؛ لذا در روز عید فطر زمانی که مسلمانان کنار یکدیگر جمع می‌شوند، یک عید و شادمانی در دل برپا می‌کنند و از طرف دیگر برپایه فرامین الهی دست در دست بکدیگر دارند.

تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) همچنین توضیح داد: وحدت اسلامی و دینی در عید فطر به اوج می‌رسد و مومنین با اطاعت از پروردگار عالم جشن عبودیت و بندگی می‌گیرند و اتحاد خود را در سایه دین‌داری رقم می‌زنند. خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر در امسال نعمت خود را بر بندگانش تمام می‌کند و مومنین در این روز با امامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مصلی گردهم آمده و نماز عید فطر را اقامه خواهند کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه به تشریح اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر امسال همزمان با رخدادهای تاریخی در جهان اسلام طی ماه‌های گذشته پرداخت و بیان کرد: رهبر امت اسلامی در روز عید فطر قطعا سخنان بسیار تاثیرگذار و تاریخی را برای مسلمانان ایراد خواهند کرد. به تبع، افرادی که در این محفل حاضر می‌شوند هم عظمت اسلام را از نزدیک می‌بینند و هم اقتدار امت اسلام را به رخ دشمن خواهند کشید.

  • حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی در تکمیل اظهارات خود، تاکید کرد: امت مسلمان ما با حضور در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، تبعیت خود را از رهبری و ولایت فقیه عصر خود به نمایش جهانیان خواهند گذاشت. لذا به همین مناسبت، از همه‌ی مومنین و مردم متدین و باایمان کشورمان به خصوص شهروندان تهرانی دعوت می‌کنم تا در این جشن عبودیت و بندگی پروردگار عالم شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: مسلمانان در این روز، دست خود را در دست یکدیگر بگذارند و اقتدارمان را به نمایش دشمنان، مخصوصا صهیونیست‌ها، بگذارند تا ببینند لشگری که به رهبر خود اقتدا می‌کنند تا چه اندازه مطیع و فرمانبردار امام و پیشوای خود هستند.

تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) همچنین در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان تهرانی پس از اطلاع از امامت رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر امسال بسیار شادمان گشتند و قطعا این خوشحالی را با حضور در مراسم برپایی نماز در روز چهارشنبه ساعت ۸ صبح نشان خواهند داد. مردم همواره از نیمه‌های شب قبل از نماز، عاشقانه و مشتاقانه خود را به این مراسم می‌رسانند تا به پیشوای خود در نماز عیدی فطر اقتدا کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین