پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:21 - 1396/04/21

خطوط مسافربری دریای خزر با همکاری ایران و آذربایجان راه اندازی می شود

طبق توافقات صورت گرفته به زودی خطوط مسافربری دریایی با تامین شناور از سوی کشور آذربایجان در دریای خزر راه اندازی خواهد شد.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از  پورت پرس، علی خدمتگزار مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد روز سه شنبه گفت: متاسفانه تاکنون راه اندازی خطوط مسافربری دریایی به جهت نداشتن صرفه اقتصادی و پاره ای مشکلات دیگر امکان پذیر نبوده اما با ارایه درخواست از سوی آذربایجان و موافقت سازمان بنادر و دریانوردی این مهم اکنون در حال اجرایی شدن است.وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه باید راه اندازی ایستگاه های مجهز و نیز گمرک برای پذیرش مسافران در دستور کار قرار گیرد بر آمادگی بندر امیرآباد در این زمینه تاکید نمود.

به گفته وی بندر امیرآباد سالانه مبلغی حدود ده میلیارد ریال جهت پاکسازی آلودگی های دریای خزر هزینه می کند و تجهیزات مورد نیاز جهت پاکسازی آلودگی های احتمالی دریای خزر در این بندر مهیاست و این کار همواره با تعامل دستگاه های فعال در این زمینه صورت می پذیرد.

علی خدمتگزار از افتتاح اسکله رو رو این بندر تا شهریور ماه سال جاری خبر داد و با بیان اینکه بندر امیرآباد تنها بندر شمالی متصل به راه آهن سراسری است افزود آنچه که سالها فقط بر روی کاغذ مصوب مانده بود به زودی محقق میشود و با راه اندازی این اسکله کار تخلیه بار با حجم بسیار بالا از کشتی به راه آهن صورت میپذیرد.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین