پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:22 - 1396/12/12

افشاگری جنجالی جانشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه

جانشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب از همان آغاز تحرکات در سوریه به عمق توطئه های دشمن پی برد و با تشخیص به موقع و تدبیر معظم له امروز شاهد پیروزی جبهه مقاومت هستیم.

به گزارش کارگرآنلاین، سردار حمید محبی شامگاه جمعه در یادواره شهدای کوی امام رضا (ع) شهر گرگان اظهار کرد: اهداف مثلث عبری- غربی- عربی در ابتدا بر همگان روشن نبود و برخی از مردم نیز به علت حضور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه آگاه و موافق نبودند.

وی با بیان اینکه موقعی که جنگ و شورش به دروازه ها و خیابان های دمشق کشید برخی از مسئولان ما نیز پا پس کشیدند و رییس جمهور وقت آقای احمدی نژاد هم می گفتند که 'دیگر در سوریه هزینه نکنیم زیرا کار بشار اسد تمام شده است'، افزود: ما سال ها با روسیه بر سر این موضوع اختلاف نظر داشتیم که باید از شخص بشار اسد حمایت کنیم، در حالی که روس ها بر این عقیده بودند که باید از حکومت طیف اسد حتی اگر شده بدون اسد و با فرد دیگری حمایت کنیم.

سردار محبی اضافه کرد: وقتی این موضوع را به رهبری گفتیم حضرت آقا فرمودند اگر یک گام عقب بکشیم باید در گام های بعدی نیز کوتاه بیاییم.

جانشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه گفت: پوتین که یک سیاستمدار جهانی است پس از چهار سال با ما هم عقیده شد و ابتدا در سال 95 به صورت پوشش هوایی و در سال 96 زمینی وارد سوریه شد.

وی در خصوص ارتباط کنونی ایران با دولت روسیه و حمایت های پوتین از ایران، اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد نخستین وتو روسیه به نفع جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بودیم و بر این باورم که حمایت های روسیه از ایران ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پوتین به تازگی مجوزی صادر کرد تا ایرانیان و شیعیان بتوانند براحتی در هر جایی از روسیه حسینیه و مسجد تاسیس کنند و کارهای فرهنگی نیز انجام دهند، حتی دستور داد تمام محصولات کشاورزی ایران در روسیه خریداری شود که متاسفانه به سبب ضعف مدیریت نتوانستیم از این فرصت بهره مند شویم.

سردار محبی افزود: در حالی که حفظ امنیت اسراییل به عنوان اصلی ترین هم پیمان آمریکا، فروش جنگ افزارها و کسب منافع اقتصادی در کنار کمک به تجزیه کشورهای منطقه و دامن زدن به بی ثباتی در ایران، برای حکمرانی در حوزه خاورمیانه از اهداف آمریکا محسوب می شود؛ مقابله با تفکر عاشورایی ملت ایران و شیعه ستیزی از دلایل اصلی آل سعود و دیگر کشورهای مرتجع عربی منطقه در ایجاد جنگ و کشتار در سوریه و عراق قلمداد می شود.

به گفته وی، دشمنان در تلاش بودند تا ارتباط و مرز زمینی ایران برای رسیدن به مرزهای لبنان و حزب الله را از طریق عراق و سوریه قطع کنند و با تشکیل دو حکومت وابسته همچون طالبان و داعش در کشورهای عراق و سوریه به هدف بزرگ خود در منطقه دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: یکی از این اهداف در تنگنا قرار دادن دولت رسمی لبنان، قطع حمایت لبنان از حزب الله و خلع سلاح و در نهایت حذف حزب الله از معادلات سیاسی و امنیتی منطقه بود تا بتوانند امنیت اسراییل را به سطح بالاتری برسانند.

سردار محبی در مورد دومین هدف دشمنان افزود: آنها تلاش داشتند تا ناآرامی ها را به مرزهای غربی ایران بکشانند و سپس با دامن زدن به اختلاف های قومی و مذهبی تجزیه طلبی در شرق و غرب ایران را به عنوان خواسته برخی از منافقین کشور مطرح کنند و در ادامه ناآرامی را به داخل ایران بکشانند تا هزینه امنیت داخلی ایران را افزایش دهند.

این فرمانده سپاه همچنین به علت های دشمنی آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: صرف این موضوع که ایران با سرنگونی رژیم پهلوی بعنوان یک حکومت وابسته موجب ناراحتی آمریکایی ها شده، امری ساده انگارانه است؛ علت دشمنی امریکا با ملت و حکومت ایران این است که آنها سیطره تاریخی خود را بر کریدور اصلی غرب به شرق از دست داده اند.

وی افزود: امریکایی ها معتقدند اگر بتواند بر خلیج فارس تسلط یابد امکان حکومت بر کل جهان را دارند که با حضور ایران این آرزو محقق نمی شود.
منبع: ایرنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین