پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:59 - 1400/08/08

رئیس فرهنگسرای مترو تاکید کرد :  تبلیغات صحیح و اطلاع رسانی به موقع می تواند افزایش آمار اهدای عضو را در پی داشته باشد

مدیر فرهنگری هنری مترو گفت : اهدا عضو کار سخاوت مندانه ایست که لازم است با فرهنگ سازی برای آن  صورت پذیرد.  انجام این برنامه ها در تصمیم‌گیری راحت تر برای خانواده‌ها کمک  میکند، پیوند عضو تنها راه ادامه حیات برای بیماران است . اطلاع رسانی کامل در زمینه اهدا عضو ادامه حیات و ارتقای کیفیت زندگی بیماران وابسته به این فرایند درمانی است . 

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای مترو، سعید گل اندامی مدیر فرهنگی هنری مترو در گفتگو با خبرنگار ما گفت :  انسان زمانی به واژه سلامت پی می برد که هر اتفاقی موجب در خطر افتادن این سلامتی گردد ، مرگ اتفاق غم انگیزی است، در هر سن و سالی که اتفاق بیفتد، برای نزدیکان بسیار سخت است . مادری که جان فرزندش در خطر است حاضر است هر کاری برای حیات دوباره او انجام دهد. اهدای عضو، دادن فرصتی برای حیاتی دوباره و امید به فردای بیماران است و کور سوی امید دوباره می تواند اطرافیان را شاد نماید  و اهدا و بخشش عضوی می‌تواند آنها را زندگی دوباره ببخشد، در واقع اهدای عضو و نجات افراد بدون تردید برای همیشه ماندگار باقی می ماند.  از منابع تخصصی مطالعه کردم که با مرگ مغزی فرد به زندگی باز نمی گردد و ادامه حیات وجود ندارد. اهدا عضو کار سخاوت مندانه ایست که لازم است با فرهنگ سازی برای آن  صورت پذیرد.  انجام این برنامه ها در تصمیم‌گیری راحت تر برای خانواده‌ها کمک  میکند، پیوند عضو تنها راه ادامه حیات برای بیماران است . اطلاع رسانی کامل در زمینه اهدا عضو ادامه حیات و ارتقای کیفیت زندگی بیماران وابسته به این فرایند درمانی است . 

وی نقش و وظیفه ی سازمان ها و نهادهای فرهنگ ساز را در پراختن به این موضوع را بسیار مهم دانست و گفت: آگاهی سازی و افزایش آگاهی عموم در زمینه اهدا عضو در همه ارگان ها و سازمان هایی که فعالیت های فرهنگی هنری و اجتماعی را بر عهده دارند امری ضروری است . هم چنین تبلیغات و اطلاع رسانی در صدا و سیما  اهمیت اهدای عضو را می تواند خاطر نشان سازد. کاری که به زبان ساده است اما در نهایت ممکن است نتیجه ای مطلوب  دارد، در بسیاری از کشورها افراد به راحتی راضی به اهدای عضو نمی شوند، ولی تبلیغات صحیح و اطلاع رسانی به موقع می تواند افزایش آمار اهدای عضو را در پی داشته باشد.

مدیر فرهنگسرای مترو  تجلیل از خانواده های اهدا کننده و خانواده های بیماران مرگ مغزی اقدامی در راستای ارتقاء سواد سلامت جامعه و راه اندازی ایستگاه های سلامت به منظور آموزش در امر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم را برای ترویج این امر ضروری دانست .

  • سعید گل اندامی  خطاب به خانواده هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی شده اند گفت :  خانواده هایی که عزیز مرگ مغزیشان را اهدا نموده اند: والا‌ترین و عالیترین صورت عطا و بخشندگی، ترجیح دادن دیگران بر خود است. اینکه منفعت او را بر منفعت خود و آسایش او را بر آسایش خود ترجیح دهی. بنابراین ایثار بهترین عبادت و بالا‌ترین درجات ایمان است. فرقی ندارد با چه مذهب و آیینی به این موضوع نگاه کنید. 
  • وی افزود : این باور غلط در بسیاری از خانواده ها درباره پدیده مرگ مغزی وجود دارد و دل کندن از عزیز کار سختی است.  اهدا عضو سالم می‌تواند ناجی جان بیماران رنجور از عضو معیوب باشد. 

رئیس فرهنگسرای مترو در پایان تاکید کرد : هدیه دادن خیلی با ارزش است چه هدیه‌ای می‌تواند بالاتر و گران‌بهاتر از این باشد که به دیگری جان دوباره هدیه داده شود. گسترش فرهنگ اهدای عضو نیازمند فرهنگ‌سازی است تا آن فرهنگ به رفتار در جامعه تبدیل شود تا خانواده‌هایی‌ که در شرایط حساس تصمیم‌گیری برای رضایت به اهدای اعضای عزیزشان هستند راحتتر نسبت به آن اقدام کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین