پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:01 - 1400/08/17

با بیست سال سابقه‌ی کار سه و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیریم

کارگر آنلاین | تعدادی از کارمندان قراردادی اداره ارشاد اردبیل می‌گویند: با سه و نیم میلیون تومان نمی‌دانیم اجاره خانه بدهیم، هزینه‌ی خورد و خوراک را پرداخت کنیم، یا از پس هزینه‌های بچه‌ها بربیاییم.

 برخی کارمندان قراردادی اداره ارشاد اردبیل در تماسی، از میزان دریافتی خود شکایت کردند و گفتند: افرادی داریم که با بیست سال سابقه‌ی کار و مدرک دیپلم سه و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند. 

  • آن‌ها می‌گویند: با این سه و نیم میلیون تومان نمی‌دانیم اجاره خانه بدهیم، هزینه‌ی خورد و خوراک را پرداخت کنیم، یا از پس هزینه‌های بچه‌ها بربیاییم. 
  • گفتنی است پایه حقوق امسال ۳۹درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به افزایش نرخ تورم در نیمه‌ی اول سال حتی اگر کارگری تمام مزایای مزدی هم دریافت کند، نمی‌تواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید. به گفته‌ی فعالان کارگری حقوقِ وزارت کاری ده روز از ماه را کفاف می‌دهد و تنها ۳۰درصد هزینه‌های یک خانوار را پوشش می‌دهد. این در حالیست که برخی از کارفرمایان به پرداخت پایه حقوق اکتفا می‌کنند و به همین دلیل بسیاری از کارگران حقوق زیر ۴میلیون تومان دریافت می‌کنند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
سلام.
سازمان تامین اجتماعی .
شما تجربه کاری ندارید.این یک واقعیت است که باید بپذیرید.
شما با چشم بسته حرکتی را شروع کرده اید که نتیجه آنرا خواهید دید .
بدتر از شما کارمندان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.
کتابداران و کارمندان وزارت ارشاد وضعیتی مشابه دارن . خیلی مظلومند
واقعا یک نفر پیدا بشه بگه چرا شرکت نفتی ها اینقدر حقوق میگیرند مگه نفت مال همه ایرانی ها نیست ؟ چون دستشون به پول نفت میرسه باید بذارن تو جیبشون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین