پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:31 - 1400/09/16

خاندوزی: منتظر خبر‌های خوبی در حوزه مسکن باشید

کارگر آنلاین/ وزیر اقتصاد گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی که به مناسبت روز دانشجو با حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه های تهران در وزارتخانه اقتصاد برگزار شد، گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود که برخلاف طرح هایی مانند مسکن مهر، فشار کمتری ایجاد کنند. حتی در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.

او گفت: مشکل اصلی کشور که سبب تورم شده است به جز اثر نقدینگی‌هایی که از نظام بانکی ایجاد می شود، کسری بودجه دولت است. در این زمینه حتما لازم است که هزینه های جاری دولت کنترل شود که قطعا این رویه دنبال می شود.

خاندوزی گفت: در زمینه رمز ارزها باید اعلام کنم که کمیته تصمیم گیری این حوزه تشکیل شده و در حال آماده کردن پیش نویس‌های لازم هستند. علت تعلل در زمینه رمز ارزها نیز مواردی بوده که تاکنون فوریت بیشتری نسبت به رمز ارزها داشته اند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: بناست که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از سهام و اوراق دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق ها قرار بگیرد.

خاندوزی گفت: دولت قائل به این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت تدریجی حذف شود که شوک به دنبال نداشته باشد. ارز دارو حفظ خواهد شد و در خصوص نان که قوت غالب مردم است نیز فشاری وارد نخواهد شد. به دنبال حذف این ارز، قطعا قیمت چند قلم کالای مشمول این ارز افزایش می یابد اما باید در نظر داشت که با حذف این ارز و تبدیل به نرخ ارز معقول، صرفه اقتصادی ایجاد و به سمت کاهش وابستگی استراتژیک حرکت خواهیم کرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین