پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:36 - 1400/09/16

قاتل فشار خون بالا فقط این نوشیدنی بی رحم است

کارگر آنلاین | فشار خون بالا یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامتی است که می‌تواند به بیماری قلبی و مغزی منجر شود.

زمانیکه فشار خون کنترل نشود، می‌تواند در بدن انسان باعث عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی شود.
 

  • یکی از اولین خطوط دفاعی شما در برابر فشار خون بالا، رژیم غذایی است. به طورکلی یک رژیم غذایی مناسبِ فشار خون ممکن است به شما کمک کند تا بدون عوارض جانبی ناشی از دارو‌ها، فشار خون شما در حد سالم بماند، علاوه بر غذا‌های خاصی که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کنند، برخی از انواع نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند مفید باشند. 

 محققان انگلیسی به تازگی دریافتند مصرف آب آلبالو تاثیر مشابه دارو‌های کاهش فشار خون دارد و می تواند یک درمان موثر فشار خون محسوب شود.
 محققان دانشگاه نورثامبریا متوجه شدند: افرادی که ۶۰ میلی لیتر کنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می‌نوشند، فشار خون آن‌ها در عرض سه ساعت، هفت درصد کاهش می‌یابد. برای کاهش ۳۸ درصدی خطر سکته مغزی و یا ۲۳ درصدی بیماری قلبی همین مقدار کافی است و می تواند معجزه کند.
 

  • افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری کلیه، سکته مغزی و زوال عقل مواجه می‌شوند.

 براساس تحقیق محققان بر روی چندین فرد و یک گروه با ۶۰ میلی لیتر کنستانتره آلبالو رقیق شده با ۱۰۰ میلی لیتر آب و چندین نفر با شربت معمولی و با طعم آب میوه به این نتیجه رسیدند که افرادی که کنستانتره آلبالو را به عنوان درمان فوری فشار خون مصرف کرده بودند، فشار خون ماکزیمم آن‌ها نسبت به افرادی که شربت با طعم آب میوه نوشیده بودند، هفت درصد بیشتر کاهش یافت.
 محققان علت تاثیر آب آلبالو بر پرفشاری خون را ناشی از منبع غنی این میوه از اسید‌های فنولیک– یک نوع آنتی اکسیدان می‌دانند که به طور طبیعی در این میوه تولید می‌شود.

  •  همچنین با پیگیری محققان درباره وضعیت افراد دریافتند بیشترین تاثیر در فشار خون زمانی اتفاق می‌افتاد که سطح دو اسید فنولیک، اسید وانیلیک و پروتو کاتکویک اسید در خون بیماران به اوج می‌رسد.
  •  آنها بیان کردند: اکثر بیماری‌های قلبی و عروقی توسط عوامل خطرسازی اتفاق می‌افتد که می‌توان آن‌ها را کنترل، درمان و یا اصلاح کرد که این عوامل خطرساز شامل فشار خون بالا، کلسترول، چاقی، استعمال تنباکو، نبود فعالیت بدنی و دیابت می‌شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین