اخبار اقتصادی
چاپ00013:45 - 1400/10/20

چطور ژاپنی ها همه لاغر و خوش اندام هستند؟

کارگر آنلاین/ژاپنی ها لاغرترین مردم جهان شناخته شده اند و علت این تناسب اندام و لاغری زنان و مردان ژاپنی را می توان رژیم غذایی مناسب آن ها دانست.

به هیچ عنوان تصور نکنید که ژاپنی های لاغر با تناسب اندام بی نقص همه برنامه ی ورزشی سنگین و رژیم غذایی عجیبی دارند بلکه آنها در نهایت سادگی سالم زندگی می کنند و همین اولین و آخرین علت لاغری ژاپنی هاست پس با باور داشتن این اصول به ظاهر ساده و پیروی از انها هر کدام از ما میتوانیم تناسب اندام داشته باشیم درست مثل ژاپنی ها.

ویژگی اصلی " راهنمای غذایی ژاپنی " برتری کربوهیدرات بر مقادیر کم چربی است:

همچنین توصیه می شود که مقدار نمک, غذا های فراوری شده, شیرینی و نوشیدنی های حاوی مقدار زیادی شکر کاهش یابد.

تمام محصولات به چندین گروه تقسیم می شوند :

هر یک از آن ها میزان توصیه شده ای در روز دارند (میزان بخش ها به سن و جنسیت فرد بستگی دارد). اساس رژیم غذایی غلات و حبوبات و دانه ها است که به دنبال آن سبزیجات (تازه, فرآوری شده و در سوپ), گوشت و غذای ماهی نیز هستند.

میوه ها و فراورده های لبنی برای هر روز پیشنهاد می شوند:

نه تنها چیزی است که ما می خوریم بلکه چگونگی خوردن آن نیز مهم است، ژاپنی ها از خوردن غذاهایشان لذت می برند ، علاوه بر این, توصیه می شود که یک ریتم بهینه برای بدن خود پیدا کرده و آن را دنبال کنید و سعی کنید تقریباً هر روز سر زمان های مشخص و دقیقی غذا بخورید.

رژیم غذایی بر روی محصولات محلی و فصلی مانند برنج یا ماهی به استثنای غذاهای بین المللی, متمرکز است :

نگرش آگاهانه نسبت به تغذیه از دبستان شکل می گیرد:

ناهار جز جدایی ناپذیر آموزش است، در حین صرف ناهار, هیچ کس از بچه های مدرسه ای بیتشتر عجله ندارد و پس از پایان نهار بچه ها میزها را تمیز می کنند، داشتن وعده های غذایی متوسط و حفظ تعادل بین مقدار غذا و کالری مصرف شده مهم است، دومی با فعالیت های فیزیکی مختلفی محقق می شود.

مواد اولیه فقط تازه :

نگهداری غذای آماده برای مدت طولانی و از قبل پختن چیزی نیست که در ژاپن سالم تلقی شود، تمرکز همیشه بر روی محصولات تازه است.

رژیم لاغری ژاپنی ها
رمز و رازهای لاغری ژاپنی ها
راز طول عمر و لاغری زنان ژاپنی

علت عمر طولانی و سلامت خانم های ژاپنی استفاده آنها از مواد غذایی سالم و لاغری آنهاست . در ادامه ورزش و تناسب اندام نمناک راز لاغری خانم های ژاپنی را برای شما آورده ایم :

  •     خانم های ژاپنی با اینکه خوردن شیرینی جات مثل شکلات ، آبنبات وبستنی را خیلی دوست دارند اما مراقب سلامتی شان هستند و زیاد شیرینی جات نمی خورند ویا به مقدار کم غذای شیرین مصرف می کنند .
  •     ژاپنی ها به خوردن ماهی علاقه زیادی دارند و 10 درصد کل ماهی های دنیا رامصرف می کنند و غذای شنتی آنها ماهی کباب شده ، یک کاسه برنج ، سبزیجات پخته ، سوپ ، چای سبز ومیوه های خرد شده است .
  •     مردم ژاپن به خصوص خانم های ژاپنی هرگز یک بشقاب پر غذا نمی خورند وهر غذایی را جدا سرو می کنند و بیشتر غذاهای آب پز وبخار پز مصرف می کنند.
  •     مهمترین ومفصل ترین وعده غذایی آنها صبحانه است و صبحانه آنها مواد غذایی مانند چای سبز ، برنج بخار پز ، سوپ ، پنیر سویا ، پیازچه ، جلبک دریایی ، املت ویا یک تکه ماهی است.
  •     دختران ژاپنی به انجام ورزش هایی مانند ،دوچرخه سواری ، پیاده رویوکوهنوردی علاقه دارند و ورزش روزانه جز ء برنامه اصلی آنهاست .

علت طول عمر مردم ژاپن
افزایش طول عمر و لاغری ژاپنی ها با ورزش
برای خوش فرم و متناسب بودن مثل ژاپنی ها

همانطور که می بینید, سیستم تغذیه ای مردم ژاپن شفاف و قابل درک است، ترجیحات خود را به محصولات تازه و ظرف های غذای ملی خود بدهید, مقدار چربی مصرفی و شیرینی را محدود کنید و مراقب هر چیزی که می خورید باشید، این قوانین علی رغم سادگی بسیار موثر هستند.

نتایج این پژوهش مورد تایید و حتی منتشر شده است، در طول این تحقیق, گروهی از دانشمندان ژاپنی به مدت چند سال در حال مطالعه عادات غذایی تقریباً مشابه ژاپنی داشتند، مشخص شد که میزان مرگ و میر در بین افرادی که از توصیه های غذایی رسمی پیروی می کنند 15% کم تر است.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران