پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:01 - 1401/05/02

خطر پنهان قرص های ویتامین که کسی به شما نمیگوید

احتمالا شماهم تا به حال شنیده اید که دکتر ها استفاده از مکمل های بدون نسخه را ممنوع می کنند، علت این ممنوعیت خطراتی است که مصرف زیاد این داروها برای بدن دارد.

ممکن است بر اثر مصرف زیادِ ویتامین؛ اوردوز کنید

ویتامین و مواد معدنی در صورت مصرف زیاد عامل بیماری خواهند شد. فرقی ندارد که مواد تشکیل دهنده آن ها چقدر طبیعی یا چقدر ارگانیک باشند؛ در هر صورت مصرف دوز بالای ویتامین و مواد معدنی ممکن است عامل ایجاد مشکل باشد و به بدن آسیب وارد کند.

ویتامین
برچسب های هشدار دهنده اکثراً بدون کاربرد هستند

برچسب های هشدار دهنده که روی مکمل می بینید، معمولاً قابل اعتماد نیستند. مگر این که روی مکمل آهن؛ آن را مشاهده کرده باشید که درصد خطای بسیار کمی دارد. بعضی از کمپانی ها و شرکت ها از این برچسب ها استفاده می کنند؛ در صورتی که نمی توان خیلی به آن ها اعتماد کرد.
مکمل نمی تواند عامل جلوگیری برای ابتلا به بیماری باشد

برخلاف آنچه که روی برچسب نوشته شده؛ مکمل نمی تواند عامل جلوگیری از بیماری باشد. در حقیقت بعضی از مکمل ها به صورت غیر قانونی این تبلیغات را ارائه می دهند. در صورتی که این مکمل ها هیچ تاثیری در جلوگیری از بیماری ندارند؛ حتی بعضی از آن ها ممکن است با دارو های مصرفی تداخل ایجاد کنند و خطراتی مانند بیماری های کبدی را به وجود بیاورند؛ همچنین مصرف این مکمل ها بر روی خانم های باردار و شیرده هم تست نشده است‌.
موقع خریدِ مکمل؛ آگاه باشید

هنوز تحقیقات دقیقی روی خطر مصرف زیاد از حد مکمل ها انجام نشده است و به خاطر همین باید گوش به زنگ باشید و آگاهانه عمل کنید.

مکمل ورزشی
نمیدانیم داخل برخی از قرص ها دقیقا چه چیزی وجود دارد

بعضی از مکمل ها ممکن است حاوی بعضی از داروها هم باشند. اکثر مکمل های مربوط به کاهش وزن یا افزایش میل جنسی مدعی هستند که در عرض 20 تا 45 دقیقه جواب می دهند. در واقع وقتی محصولی را می ‌بینیم که ادعاهایی فراتر از آنچه که یک مکمل غذایی ممکن است انجام دهد؛ دارند و به ما هشدار می ‌دهد که ممکن است این محصول عوارض جانبی مشابه یک دارو را در بدن ایجاد کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین