پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:52 - 1400/10/29

بهترین گیاه پادشاه برای بازسازی جوانی زنان

کارگر آنلاین | مرزنجوش می‌تواند با متعادل ساختن هورمون‌های زنانه و تنظیم قاعدگی به خانم‌ها کمک کند. مرزنجوش علاوه بر اینکه به تنظیم چرخه‌ی قاعدگی کمک می‌کند می‌تواند به از بین بردن بسیاری از علائم آشنایی که زنان در طول عادت ماهیانه خود با آن‌ها درگیر هستند کمک کند و همچنین مرزنجوش می‌تواند به درمان علائم مربوط به یائسگی نیز کمک کند. مرزنجوش با خاصیت تحریک کنندگی طبیعی خود می‌تواند موجب تحریک قاعدگی زنان شود و حتی می‌توان از مدگرزنجوش برای مادران شیرده جهت افزایش میزان شیردر آن‌ها استفاده کرد. سایر کاربرد‌های مرزنجوش برای سلامتی زنان شامل مواردی مانند درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک و درمان ناباروری می‌شوند. همچنین مرزنجوش با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فراوان خود و می‌تواند موجب درمان یا کاهش عفونت‌ها و قارچ‌های رحم و واژن شود.

مرزنجوش نیز همانند سایر گیاهان دارویی در کنار تمام خواص و فواید بی نظیری که برای سلامتی دارد در صورت استفاده طولانی مدت و بی رویه از این گیاه دارویی ممکن است مضرات و عوارض جانبی را لز خود نشان دهد. زیاده روی و افراط در مصرف مرزنجوش می‌تواند موجب آسیب به کبد و کلیه شده و یا حتی سرطان کبد ایجاد شود.   استفاده از مرزنجوش و فرآورده‌های این گیاه در طول زمان بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود و بهتر است برای استفاده از این گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

کسانی که به نعنا، ریحان و مریم گلی حساسیت دارند نباید از مرزنجوش استفاده کنند زیرا ممکن است موجب بروز و تشدید حساسیت و علائم آن شود. مرزنجوش خواص دیورتیک یا ادرارآوری دارد و از همین رو ممکن است با قرص‌های این چنینی تداخل دارویی پیدا کند و منجر به از دست دادن نگهداری ادرار شود. مصرف مرزنجوش برای کودکان و نوزادان مناسب نیست.

خبرنگار : اکرم تیمورپور

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین