پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:11 - 1399/06/28

تولید روزانه ۱۶ میلیون ماسک در کشور

رییس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور گفت: در مرحله دوم کرونا ضمن استفاده از ظرفیت‌های استانی، ۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی صنفی و جهادی برای تولید روزانه ۱۶ میلیون عدد ماسک شناسایی شد.

کارگر آنلاین :  غلامرضا حسن پور امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و کارگاهی تولید انواع ماسک‌های بهداشتی در تبریز اظهار داشت: از ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ ، دائماً در حال رصد و پیگیری تامین مواد اولیه و تولید اقلام بهداشتی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با تشکیل ستاد مرکزی، موضوعات مهم تأمین، تولید، توزیع و نظارت بر محلول های ضدعفونی کننده و ماسک‌های بهداشتی از طریق ویدئو کنفرانس مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع بیماری در تولید محلول‌های ضدعفونی کننده بخاطر آمادگی واحدهای صنعتی مشکلی وجود نداشت اظهار داشت: دربهمن ماه سال 98 روزانه تنها ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می شد.

حسن پور ضمن تشریح اقدامات بسیج اصناف در تولید ماسک گفت : در گام اول تولید ماسک از پارچه های چند بار مصرف با تایید وزارت بهداشت آغاز و در کمتر از یک ماه ۱۰ میلیون عدد ماسک از این نوع تحویل این وزارتخانه شد.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی تبدیل واحدهای صنفی پوشاک به ماسک در دستور کار قرار گرفت و مواد اولیه خاص آنها تامین و ماسک‌های تولیدی در داروخانه‌ها توزیع شد که این اقدام کاهشی شدن قیمت‌ها علیرغم وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه تولید ماسک را در پی داشت.

رییس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به ظرفیت واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی نیز گفت : با توجه به پتانسیل های صنعتی استان انتظار داریم صنعتگران این استان وارد تولید "ملت بلون" و دیگر مواد اولیه ماسک شوند که در این ارتباط حمایتهای لازم، از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و استان انجام می‌شود.

منبع: الف
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین