پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:30 - 1399/07/17

عرضه محصولات لبنی ۳ برابر نرخ واقعی در بازار! / قیمت واقعی هر لیتر شیرخام چند؟

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با حذف یارانه از محصولات لبنی سرانه مصرف لبنیات به طور چشمگیری کاهش یافت که دولت برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف و کاهش هزینه‌های درمان راهی جز بازگشت به ۱۰ سال گذشته را ندارد.

کارگر آنلاین | همه ساله قیمت محصولات لبنی تحت تاثیر فاکتورهای مختلف همچون حقوق و دستمزد، مواد بسته بندی، حمل و نقل و ... دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار می گیرد که این امر بیش از پیش دهک های ضعیف جامعه را در تامین لبنیات مورد نیاز سبد خانوار دچار مشکل می کند.


آمارها نشان می دهد که در خوشبینانه ترین حالت سرانه مصرف لبنیات به ازای هرنفر ۷۰ کیلوگرم است که این میزان یک سوم متوسط دنیاست. هرچند اظهار نظر مسئولان درباره سرانه مصرف متفاوت است.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با وجود کاهش سرانه مصرف طی سال های اخیر، دولت همانند گذشنته به محصولات لبنی باید یارانه تخصیص دهد که این امر علاوه بر ارتقای سرانه مصرف از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند که با این وجود یارانه درمان کاهش می یابد.

ماجرا تنها به این‌جا ختم نمی شود چرا که مدیر عامل اتحادیه دامداران اذعان می کند که بطری شیر ۱ تا ۱.۵ درصد چربی که سهم شیر آن ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، با نرخ ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان معادل ۳ برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد که کارخانه های لبنی این امر راقبول ندارند و دلایل دیگر را برای این اختلاف قیمت مطرح می کنند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم‌ تا از آخرین‌جزئیات سرانه مصرف لبنیات و مقایسه با دیگر کشورها و راهکارهای ارتقای آن به منظور پیشگیری از هزینه های درمان با خبر شویم:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین