پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:48 - 1399/08/15

پیش بینی تولید ۸۰ تن ماهی تیلاپیا در استان سمنان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۸۰ تن ماهی تیلاپیا در ۴۰ استخر ویژه این آبزی در استان تولید می‌شود.
 بهرام فلاحی لیما مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۴۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا از ابتدای امسال در استخر‌ها رهاسازی شد.
 
او از آغاز صید و برداشت ماهی تیلاپیا در مزارع و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان سمنان به‌صورت نمادین خبر داد و افزود: ماهی تیلاپیا از ماهیان بومی آفریقا است و در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان تکثیر و پرورش داده می‌شود.
 
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور با توجه به نوع شرایط زیست این ماهی در حال حاضر تکثیر و پرورش آن را در چهار استان سمنان، قم، خراسان جنوبی و یزد که به آب‌های آزاد راه ندارند، بلامانع اعلام کرده است.
 
فلاحی لیما بیان کرد: این ماهی به دلیل رشد سریع، طول دوره پرورش کوتاه، مقاوم‌بودن به کم‌آبی، تکثیر آسان، مقاومت در برابر بیماری‌ها و امکان پرورش در آب‌های غیرمتعارف شور و لب‌شور و کیفیت مناسب گوشت، به‌عنوان دومین ماهی پرورشی رایج در دنیا شناخته می‌شود.
 
او با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان این ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی پرورش داده می‌شود گفت: تعداد بچه ماهی تیلاپیا رهاسازی شده در استان از ابتدای امسال ۱۴۰ هزار قطعه است.
 
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تعداد پروانه‌های صادر شده برای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در این استان افزود: موافقت اصولی پرورش ۱۲ مورد به ظرفیت ۱۵۵۶ تن، موافقت اصولی تکثیر سه مورد به ظرفیت ۵ میلیون قطعه، صدور پروانه تأسیس پرورش هفت مورد به ظرفیت ۹۴۳ تن، صدور پروانه تأسیس تکثیر ۲ مورد به ظرفیت ۴ میلیون قطعه و پروانه بهره‌برداری پرورش ۲ مورد به ظرفیت ۱۰۷ تن صادر شده است.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین