پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:51 - 1399/09/12

۱۸۸میلیارد ریال‌ از مطالبات کارگران کارخانه قند بردسیر پرداخت شد

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر از پرداخت ۱۸۸ میلیارد ریال از مطالبات کارگران کارخانه قند این شهرستان خبر داد و گفت: باقیمانده مطالبات ۱۳۹ نفر کارگر دیگر این کارخانه و سایر بستانکاران در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

کارگر آنلاین | حسین رمضانی‌زاده‌ افزود: در ادامه حل مشکلات حقوقی و قضایی کارخانه قند بردسیر، پرداخت باقیمانده مطالبات کارگران این واحد تولیدی پس از تصویب موضوع در جلسه مورخ ۱۲خردادماه امسال ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی دادگستری کرمان و دستور رئیس کل دادگستری کل استان کرمان در اولویت کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اخذ سند تک‌برگ و سپس تغییر کاربری دو پلاک ثبتی تحت مالکیت شرکت قند بردسیر به مساحت مجموعا ۱۰ هزار و۶۰۰ مترمربع جهت تفکیک و فروش اراضی از طریق مزایده و نهایتاً پرداخت مابقی بدهی کارخانه در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت و در مرحله قیمت‌گذاری از طریق کارشناس رسمی دادگستری و برگزاری مزایده قرار دارد.


رئیس دادگستری بردسیر خاطرنشان کرد: کارخانه قند بردسیر از سال ۱۳۸۶ تعطیل شده و دارای بدهی‌های متعدد به اشخاص و کارگران و همچنین دارای مشکلات زیادی در سطح شهرستان بردسیر بوده که از مهرماه سال ۱۳۹۸ ضمن ورود جدی دستگاه قضایی استان، حل مشکلات حقوقی، قضایی و اجرایی علی‌الخصوص در رابطه با توقیف‌های متعدد نهادهای اجرایی و دولتی نسبت به تمامی اموال و املاک این کارخانه به صورت جدی دنبال شده است.


وی ادامه داد: براساس پیگیری‌های انجام شده تاکنون مطالبات ۶۴۲ نفر از کارگران به مبلغ تقریبی ۱۸۸ میلیارد ریال پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات تعداد ۱۳۹ نفر از کارگران به مبلغ تقریبی ۶۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است‌.


رمضانی‌زاده گفت: در ادامه انجام فرآیند پرداخت مطالبات کارگران، مشکل بازنشستگی تمامی کارگران واجد شرایط نیز حل شده و آن‌ها پس از پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت به سازمان تأمین اجتماعی، با مراجعه به دادگستری و اخذ حکم قطعی از طریق واحد اجرای احکام مدنی مطالبات خود را در این خصوص دریافت می‌کنند.

منبع: روزنامه کیهان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین