توضیح روابط عمومی بانک دی به خبر محاکمه ۹ مدیر وقت این بانک
جمشید قزوینیان، مدیر روابط عمومی این بانک با بیان اینکه یکی از دغدغهها و اولویتهای اصلی هیئت مدیره جدید بانک، اعاده حقوق سهامداران و سپرده گذاران بانک است و طی مدت یک سال گذشته اقدامات موثر و گستردهای در راستای وصول مطالبات بانک انجام شده و بخش قابل توجهی از مطالبات معوق گذشته بانک به مرحله وصول رسیده است گفت: مطالبات اشاره شده در خبر و مدیران دخیل در ارائه این تسهیلات مربوط به سالهای گذشته است که با پیگیریهای قضایی مدیرعامل و هیئت مدیره جدید بانک و همکاری دستگاههای نظارتی به مرحله اجرایی درآمده و مدیرانی که در خبر به محاکمه آنها اشاره شده است سالهای قبل از بانک خارج شدهاند.
وی افزود: بررسی عملکرد بانک دی طی ۹ ماه گذشته نشان میدهد که با تغییرات ایجاد شده در رویکردهای حقوقی و اقدامات مجدانه در حوزه وصول مطالبات، مانده مطالبات معوق و سررسید گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شده و NPL بانک از ۶۰ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافته است و این روند تا حصول نتیجه نهایی و به صفر رسیدن مطالبات غیر جاری بانک با جدیت ادامه خواهد داشت.
گفتنی است، شرکت «خونه به خونه» یکی از بزرگترین بدهکاران بانک دی است که با وصول مطالبات از این شرکت منابع گستردهای به بانک تزریق میشود و در نتیجه موجب افزایش قدرت تسهیلات دهی و توسعه خدمات بیشتر به مشتریان گرامی خواهد شد.