پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:32 - 1399/10/12

دبیر انجمن قطعه‌سازان از احتمال حذف روش قرعه کشی خودرو خبر داد

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه در طرح وزارت صمت در مورد شیوه فروش نیز صحبت شده است، از احتمال حذف روش قرعه کشی خودرو خبر داد.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان در خصوص ارسال طرح خودرویی وزارت صمت به سران قوا و مصوبه جدید شورای رقابت در مورد نحوه قیمت‌گذاری خودرو عنوان کرد در حال حاضر شورای رقابت فقط متنی را به عنوان فرمول جدید قیمت‌گذاری ارائه داده است. موضوع آزادسازی قیمت ۴۵ درصد خودروها و دستوری باقی ماندن ۵۵ درصد خودروها و کل شیوه‌نامه فروش در طرحی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به سران قوا ارسال کرده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در مورد فرمول شورای رقابت نیز بیان کرد شورای رقابت هنوز خود فرمول را منتشر نکرده است، اما طبق گفته‌های رئیس شورای رقابت متوجه می‌شویم که در این فرمول دو اتفاق مهم رخ داده است؛ یکی موضوع حذف تورم بخشی و تمرکز بر بازار است، چراکه این موضوع همواره با اختلاف مواجه بوده و دیگری نیز موضوع افزایش تیراژ تولید است، زیرا این موضوع نبرای خودروساز مشوقی برای افزایش تولید خواهد بود.

احتمال حذف روش قرعه کشی خودرو

مازیار بیگلو در ادامه عنوان کرد این احتمال نیز وجود خواهد داشت تا سران قوا همین مصوبه شورای رقابت را کافی بدانند، اما موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که در طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص شیوه فروش نیز صحت شده است. از این رو احتمال دارد سران قوا در خصوص حذف طرح قرعه کشی خودرو نیز تصمیماتی را اتخاذ کنند.

 

منبع: گجت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین