پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:41 - 1400/02/15

مینو محرز: هنوز به طور رسمی وجود ویروس هندی در کشور اعلام نشده است

مینو محرز با بیان اینکه تا وقتی که تمامی جمعیت واکسینه شوند نمی‌توان ماسک ها را برداشت، گفت: ویروس بریتانیایی در کشور ما بیشترین فراوانی را دارد. به دلیل سفرهای فراوان از سمت ترکیه به کشور شاهد ویروس کرونای آفریقای جنوبی هستیم. البته هنوز به طور رسمی وجود ویروس هندی در کشور اعلام نشده است.

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت واکسن برکت گفت: تزریق فاز سه واکسن به زودی آغاز می‌شود. در این اقدام 20 هزار نفر در کشور تحت تزریق قرار می‌گیرند. در صورت تایید این مرحله تولیدات انبوه واکسن را در دستور کار خواهیم داشت.

او با اشاره به تزریق این واکسن افزود: بنده از زمان تزریق واکسن کرونا تاکنون هیچ مشکلی نداشتم. دیگر افراد تزریق کننده واکسن هم تحت بررسی قرار گرفته و تاکنون مسئله ای برای دیگر افراد به دنبال نداشته است.

جولان ویروس بریتانیایی در کشور / به طور رسمی وجود ویروس کرونای هندی در کشور اعلام نشده است
محرز درباره آخرین وضعیت جهش ویروس در کشور تصریح کرد: ویروس بریتانیایی در کشور ما بیشترین فراوانی را دارد. به دلیل سفرهای فراوان از سمت ترکیه به کشور شاهد ویروس کرونای آفریقای جنوبی هستیم. البته هنوز به طور رسمی وجود ویروس هندی در کشور اعلام نشده است.

او افزود: بی‌شک باید انواع این ویروس‌ها را در کشور شاهد بود وقتی رفت و آمد با همسایگان مرزی فراوان باشد، بی‌شک ویروس به داخل کشور هم سرایت می‌کند. هرچند هنوز به طور رسمی خبری اعلام نشده است.

 این پزشک عفونی تاکید کرد: در صورت ابتلا به این نوع ویروس‌ها (کرونای هندی، بریتانیایی، آفریقای جنوبی) فرد شدیدتر به کرونا مبتلا می‌شود. درضمن سرعت انتقال آن ها افزایش یافته است.  پیک چهارم  شدت یافته و بیشترین بیماران در پیک چهارم به ویروس انگلیسی مبتلا شده‌اند.

محرز درباره جهش‌های داخلی ویروس گفت: هنوز از لحاظ علمی گزارشی درباره جهش ویروس در کشور ارائه نشده است.

محرز درباره زمان عبور از پیک گفت: هم اکنون روند ابتلا به کرونا در پیک چهارم آرام‌تر شده است، اما روند آن را نمی‌دانیم. بی‌شک با تجمعات، دورهمی‌ها و دیگر اجتماعات این پیک افزایش پیدا می کند اما هم اکنون میزان مرگ و میر به شدت افزایش یافته است.

تولید انبوه واکسن کرونا در اواسط شهریور/ افراد در صورت تزریق واکسن باز هم ماسک بزنند
این پزشک عفونی گفت: تولید انبوه واکسن کرونا تا اواسط شهریور سال جاری  انجام می‌شود.

محرز افزود: مردم برای مهار کرونا عدم شرکت در تجمعات، زدن ماسک و شستن دست را تحت عنوان سه اصل اصولی در مهار کرونا جدی بگیرند تا جمعیت قابل توجهی واکسینه شوند. البته بعد از واکسینه شدن هم ماسک همچنان زده ‌شود.

 به گفته او تا وقتی که تمامی جمعیت واکسینه شوند نمی‌توان ماسک را برداشت.

ابتلا به کرونا در صورت تزریق واکسن!
محرز در پاسخ به این سوال که افراد در صورت ابتلا و بهبودی از کرونا در صورت ابتلای دوباره چگونه این ویروس را تجربه می‌کنند، افزود: برای مثال اگر فرد واکسینه هم شده باشند در صورت موثر نبودن به کرونا مبتلا می‌شود. بنابراین زدن ماسک بعد از واکسیناسیون هم توصیه می‌شود. برای مثال برای برخی از افراد دو واحد واکسن تزریق شده اما به کرونا با علائم مبتلا شده‌اند.

این پزشک عفونی درباره علائم کرونا در افرادی که به شکل دوباره به این ویروس مبتلا می‌شوند، گفت: واکسن از عفونت و مرگ و میر جلوگیری می‌کند. فرد در صورت ابتلا دوباره به کرونا این بیماری را به شکل خفیف تجربه می‌کند.

منبع: برنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین