پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:48 - 1400/04/01

تصویب مقاوله‌نامه‌ای برای جلوگیری از خشونت و سواستفاده از زنان در کارگاه‌ها

سازمان بین‌المللی کار، مقاوله ۱۹۰ را به منظور مقابله با آزار و اذیت در محل کار، لازم‌الاجرا دانست.

به نقل از سازمان بین‌المللی کار، معاهده بین‌المللی جلوگیری از خشونت، تعرض و آزار در دنیای کار در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۹ به تصویب رسید. پس از گذشت دو سال از آن تاریخ، این مصوبه لازم‌الاجراست. 

شش کشور آرژانتین، اکوادور، فیجی، نامبیا، سومالی و اروگوئه مقاوله‌نامه شماره ۱۹۰ این نهاد بین‌المللی را پذیرفته‌اند. کنوانسیون شماره ۱۹۰ به همراه توصیه‌نامه شماره ۲۰۶، جهانی عاری از خشونت و آزار را به رسمیت شناخته و چارچوبی هدفمند برای اهداف خود، تعریف می‌کند. 

آزار و اذیت در محل کار، اشکال مختلفی دارد و منجر به آسیب‌های جسمی، روانی، جنسی و اقتصادی می‌شود. از زمان شروع پاندمی کرونا، انواع مختلف خشونت و تعرض ناشی از کار به ویژه علیه زنان و گروه‌های آسیب‌پذیر گزارش شده است. 

سازمان بین‌المللی کار به مناسبت لازم‌الاجرا شدن این مقاوله‌نامه، کمپینی برای آموزش و چگونگی رفع خشونت و تعرض در دنیایی کار به راه انداخته است. 

«گای رایدر» مدیرکل سازمان بین‌المللی کار گفت: آینده بهتر کار بدون خشونت، آزار و اذیت میسر است. من از تمامی کشورها می‌خواهم، این کنوانسیون را تصویب کنند و به همراه کارفرمایان، کارگران و سازمان‌های کارگری به ایجاد یک زندگی کاری با وقار، ایمن و سالم برای همه کمک کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین