پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:04 - 1400/04/08

طرح ارزیابی سلامت روانی تهرانی‌ها با کمک شهرداری اجرای می‌شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای در خصوص طرح ارزیابی سلامت روانی تهرانی‌ها با شهرداری امضا کردیم زیرا پیش‌بینی می‌شود اختلالات روانی با پایان کرونا بروز پیدا کند و نیاز به مداخله است.

علی حاتمی  در خصوص طرح سنجش سلامت روانی شهروندان تهرانی که به تازگی در دستور کار شهرداری‌ تهران قرار گرفته است، گفت: توان اجرای این طرح یعنی سنجش شاخصه‌های روان‌رنجوری شهروندان تهران بر عهده سازمان نظام روانشناسی است اما نیاز به حمایت‌کننده هم داریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور ضمن تاکید بر اینکه نیاز به سازمانی داریم که بتواند پشتیبان پروژه باشد، بیان کرد: بنابر همین نیاز با سازمان شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم و پلتفورم اجرای طرح را به شهرداری ارائه داده‌ایم و منتظر پاسخ شهرداری هستیم که آیا طرح را می‌پذیرد یا خیر؟

وی اشاره کرد: در این بازه تاریخی و با توجه به تداوم شیوع کرونا به مدت یک و نیم سال لازم است که شیوع و شدت اختلالات روانی را در شهر تهران رصد کنیم.

حاتمی ادامه داد: این طرح در ابعادی است که بتوانیم میزان شیوع اختلالات روانی را در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران و به صورت میدانی مطالعه کنیم؛ مطالعات به ما خواهند گفت که هر اختلال چه میزان شیوعی دارد و با این اطلاعات می‌توانیم برنامه‌های مداخله‌ای و درمانی را در سطح تهران شروع کنیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی ضمن بیان اینکه تمام اختلالات شدید و مزمن را رصد خواهند شد، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که اختلالات روانی در زمان پس از کرونا افزایش پیدا خواهند کرد و مردم یک سال و نیم گذشته را تحت فشار این پاندمی بودند که موجب شد فشار روانی بالائی را تحمل کنند، اختلالات ناشی از این فشارها با پایان کرونا ظهور پیدا می‌کند که نشان می‌دهد رصد بیماری‌های روانی در دوره کرونا تا چه میزان لازم است.

وی در پایان اشاره کرد: این طرح آماری را از آسیب‌دیدگی روانی در تهران به ما عرضه می‌کند که برای آینده آماده باشیم و پایلوتی برای رصد این مشکلات در باقی کشور خواهد بود.

منبع: آنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین