پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:11 - 1400/04/13

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره بین المللی شعر ترکی +عکس

کارگر آنلاین | حجت الاسلام کاملی فر دبیراجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی از آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره بین المللی شعر ترکی غدیر خبر داد . 

به گزارش کارگر آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر نیزدر این مراسم گفت : عید غدیر خم در اسلام جایگاه ویژه ای دارد؛ این عید به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده و بر اساس مستندات تاریخی یکی از مهم ترین وقایع تاریخ صدر اسلام شمرده میشود . به طوری که از این روز، به عنوان روز اکمال دین و اتمام نعمت یاد می شود .

امام‌جمعه تبریز افزود : اما متأسفانه آنچنان که باید، در طول سالیان گذشته به اهمیت و جایگاه این عید پرداخت نشده است و این مهم محقق نمی شود مگر با حضور و مشارکت گسترده مردم .
حجه الاسلام آل هاشم گفت : امروز نیز همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم و واقعه غدیر را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم .

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه از شعر می توان به عنوان یکی از بهترین راه های تببین، ترویج و تبلیغ غدیر خم استفاده کرد ، تصریح کرد : در سال های آغازین ظهور اسلام، ادبیات جایگاه ویژه ای در نزد اسلام داشته و شاعران اشعار بسیاری را برای تبلیغ و توجه به دین سروده اند، که موضوع ولایت و واقعه غدیر یکی از مهم ترین موضوعات اشعار شاعران آن دوران بوده است.

وی با بیان اینکه ادبیات آذربایجان بعد از ظهور اسلام رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: بسیاری از اندیشمندان آذربایجانی همچون خطیب تبریزی با تحصیل زبان عربی، توانستند آثار گران سنگی را از خود به جای بگذارند .

حجت الاسلام والمسلیمن  آل هاشم در ادامه از اعضای شورای سیاست گذاری و هئیت علمی کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر قدردانی کرد و گفت : انشالله همه مسلمانان از برکات روز غدیر بهره مند شوند .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین