پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10111:20 - 1398/05/15

طلب ۱۸ هزار میلیاردی تامین اجتماعی از کارفرمایان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان در بخش های مختلف طلب داریم، گفت: نگرانی بابت پرداخت مستمری و ارائه خدمات به بیمه شدگان وجود ندارد.
به گزارش کارگر آنلاین ، مصطفی سالاری در نخستین نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: اگرچه سازمان مانند بسیاری از نهادهای دیگر مشکلاتی دارد، اما در خصوص ارائه خدمات به مردم و بیمه شدگان و مستمری بگیران نگرانی اساسی نداریم. 
 
وی گفت: ماهیانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان در سازمان هزینه می شود که ۶۵۰۰ میلیارد تومان آن برای پرداخت مستمری است و هیچگونه دغدغه ای بابت پرداخت به موقع حقوق مستمری بگیران وجود ندارد و منابع ما هم برای این بخش کفایت می کند. 
 
وی با اشاره به اینکه یک بخشی از هزینه ها هم مربوط به درمان می شود، گفت: با توجه به اینکه در یک دوره ای تعرفه ها افزایش یافت، در بخش درمان مقداری معوقه داریم و ۳هزار میلیارد تومان در این بخش ماهیانه هزینه می شود. 
 
سالاری گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ماهانه از طریق وصول حق بیمه ها به تامین اجتماعی می رسد. بنابراین فقط هزار میلیارد می ماند که تامین آن از ۳ الی ۴ منبع انجام می شود که یکی از آنها سود سرمایه گذاری از طریق شرکت های شستا است و همچنین سهم کارفرمایی که دولت تقبل کرده و در بودجه امسال نیز مبلغی در نظر گرفته شده است. 
 
وی تاکید کرد: ۱۷ الی ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم. بنابراین با توجه به مواردی که گفته شد و صرفه جویی هایی که در بخش درمان انجام می دهیم، مشکلی برای تامین منابع وجود ندارد و با کمک دولت و مجلس می توانیم وضعیت منابع و مصارف را حل کنیم. 
 
وی اظهارداشت: ما نمی گوئیم مشکل و کسری نداریم اما دغدغه و نگرانی اساسی برای تامین مستمری بازنشستگان و سایر خدمات ما وجود ندارد.
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین