پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:29 - 1398/10/06

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی شامل چه شرکت هایی می شود !

بعد از ارائه خدمات پیمکانکاری و یا غیر پیمانکاری مجری قرارداد موظف است از شعبه بیمه ای که درآنجا بابت قرارداد کد کارگاه گرفته است برگه تسویه حساب اخذ نماید. زمان این اقدام بعد از اتمام کامل کار است یعنی وقتی که کارش را انجام داده است . درصد بدهی بیمه در قراردادها متفاوت است . اگر عمرانی و ساخت و ساز نباشد 16.67 % است .در قراردادهای پیمانکاری، دریافت مفاصا حساب بیمه از سازمان تامین اجتماعی، بخشی از دغدغه های پیمانکاران مثل رد کردن لیست بیمه پرسنل شاغل در کارگاه ها در مهلت قانونی است. به استناد ماده سی و هفتم و سی و هشتم قانون تامین اجتماعی ( و نه قانون تجارت یا قانون مالیات های مستقیم )، مفاصا حساب به معنی تسویه نهایی تعهدات پیمانکاران در قبال سازمان تامین اجتماعی به اندازه مبلغ ناخالص کارکرد قرارداد آن ها می باشد.
کارگر آنلاین: طبق ماده سی و هفتم تامین اجتماعی، تسویه حساب برای انتقال، رهن و اجاره ملک نیز انجام شده و انتقال دهنده نیز موظف است که مفاصا حساب سازمان را دریافت و به انتقال گیرنده تحویل دهد. طبق ماده سی و هشتم تامین اجتماعی،  در زمان  انعقاد هر گونه  قرارداد، انتقال گیرنده کار وظیفه دارد که در پایان کار، مفاصا حساب را به انتقال دهنده کار ( کارفرما ) تسلیم کند و این به معنای خاتمه قرارداد انتقال دهنده با بیمه است.
 
 
دفاتر حسابداری سازمان میزان مالیات پرداختی را مشخص خواهد کرد، اگر شما می‌خواهید پیچیدگی‌های پیگیری پرونده‌های شرکت را کاهش دهید بهتر است از منابع خارجی‌، شخصی‌ حسابدار را استخدام کنید؛ کسی‌ که آمادگی روبه‌رویی با چالش‌ها را داشته باشد. خدمات حسابداری به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه جزییات نقدی سازمان و برنامه‌ریزی برای آینده را براساس روند مالی مدیریت کنید. در حال حاضر، تعداد زیادی از سازمان‌ها روند برون‌سپاری را برای امور حسابداری خود انتخاب کرده‌اند. کسب‌وکارهای تازه‌تاسیس و حتی سازمان‌های بزرگ‌تر نیز مزایای ارزشمند آن را دریافته‌اند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین