پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:50 - 1399/03/15

امیر قربانی: بالگرد ارتش، آتش را شعله‌ورتر نکرد

کارگر آنلاین: فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به هیچ عنوان این حرف که «بادی که به واسطه حضور بالگرد در مناطق کوهستانی دچار آتش‌سوزی شده جریان پیدا می‌کند، موجب شعله ورتر شدن آتش در آن مناطق می‌شود» سندیت ندارد.

امیر یوسف قربانی با بیان اینکه بعضا برخی صحبت‌های غیرکارشناسی در خصوص کمک بالگردها برای عملیات اطفای حریق انجام می‌شود که هیچگونه پایه علمی و منطقی ندارند، گفت: به هیچ عنوان این حرف که «بادی که به واسطه حضور بالگرد در مناطق کوهستانی دچار آتش‌سوزی شده جریان پیدا می‌کند، موجب شعله ورتر شدن آتش در آن مناطق می‌شود» سندیت ندارد.


وی با بیان اینکه جابجایی نیروها از طریق بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در نواحی کوهستانی، امری معمول و متداول در جهان است، عنوان کرد: بالگردها در این مواقع نیروهای خود را در مناطق مطمئن و ایمن و حداقل با ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر فاصله نسبت به آتش پیاده می‌کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز طبیعتا بنا به درخواست یک سیستم و ساختار به پرواز درمی‌آیند، عنوان کرد: ما هیچ‌گاه خودمان ابتدا به ساکن برای کمک به مهار آتش سوزی در نواحی کوهستانی اقدام نمی‌کنیم بلکه بالگردهای هوانیروز در ماموریت‌های غیررزمی، به درخواست استانداری و ستاد مدیریت بحران و دستور سلسه مراتب ارتش به پرواز درمی‌آیند.
منبع: میزان

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین