پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:40 - 1399/03/25

بورس فردا، دوشنبه چه می‌شود؟

یک تحلیلگر ارشد بازار سرمایه گفت: انتظار بر این است که فردا شاهد بازاری نسبتا متعادل باشیم و احتمالا تعداد نمادهای مثبت نیز بیشتر خواهد بود.
به گزارش کارگر آنلاین، علی رغم اینکه شاخص کل در معاملات شنبه رشد ۳۵ هزار واحدی را تجربه کرد اما طی معاملات یکشنبه افت اندکی را ثبت کرد و با ۴۴۸۱ واحد ریزش به کانال یک میلیون و ۱۸۵ واحد عقب‌نشینی کرد.
 
آیا روند رو به رشد شاخص که در جریان معاملات امروز اندکی دچار نوسان شد، مجددا به مسیر قبلی خود بازمی‌گردد یا بازار اصلاحات جدی‌ای را تجربه خواهد کرد؟
 
مهدی رضایتی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در خصوص روند معاملاتی بازار فردا (دوشنبه) به تجارت‌نیوز گفت: انتظار بر این است که فردا شاهد بازاری نسبتا متعادل باشیم و احتمالا تعداد نمادهای مثبت نیز در جریان معاملات فردا بیشتر خواهد بود. همچنین برخلاف اوایل سال که کنترل بازار به طور کامل در دست ورود نقدینگی جدید بود اما از این پس انتظار می‌رود که با کاهش میزان اثرگذاری ورود نقدینگی، بازار حساسیت بیشتری نسبت به متغیرهای بنیادی و اخبار پیدا کند و سهامداران نیز در انتخاب سهم‌ها وسواس بیشتری داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر دو متغیر اساسی یعنی؛ افزایش نرخ دلار و کاهش نرخ سود بانکی موجب می‌شود که در کوتاه مدت نتوان روند اصلاحی جدی‌ای را برای بازار پیش‌بینی کرد و احتمالا روند متعادل و مثبت، با ضریب اطمینان و احتمال بالایی به وقوع بپیوندد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین