پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:27 - 1400/06/20

به مراکز درمانی ابلاغ شد/دبیر کمیته عملی کووید ۱۹: درمان تکمیلی کرونا با طب ایرانی

کارگرآنلاین|دبیر کمیته عملی کشوری کووید ۱۹ گفت: استفاده از طب سنتی یا همان طب ایرانی می‌تواند علائم کرونا را بهتر کند و طول مدت بستری را کاهش دهد.

 خانم عاطفه عابدینی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: دستورالعمل طب ایرانی در کمیته علمی کرونا تدوین شده است و به مراکز درمانی ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: لزوم به کارگیری طب سنتی یا ایرانی برای درمان تکمیلی در بیماری کووید ۱۹ حس می‌شد و در همه جهان از دارو‌های گیاهی به عنوان دارو‌های کمکی در پیشگیری یا درمان، استفاده می‌شود.

خانم عابدینی اضافه کرد: با مطالعه طرح‌های مختلف ایران و دیگر کشور‌ها و استخراج مطالب علمی و همکاری داروسازان بالینی ایرانی، متخصصان طب ایرانی و متخصصان بالینی، دستورالعملی را تدوین کردیم و مانند بقیه دستورالعمل‌های کمیته علمی، خواستیم به مراکز درمانی ابلاغ شود که به زودی این کار، انجام خواهد شد.

دبیر کمیته عملی کشوری کووید ۱۹ افزود: با توجه به تغییرات کمیته علمی از اردیبهشت امسال تاکنون، یکی از کمیته ها، کمیته‌های طب ایرانی بود که ساعت‌ها مطالعه و تحقیقات شد تا از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان کمکی بیماری کووید ۱۹ استفاده شود.

او اضافه کرد: انتظار نداریم درمان طب سنتی یا ایرانی، بتواند معالجه کامل یا پیشگیری کامل را انجام دهد، اما می‌تواند برخی از علائم را بهتر کند و حتی توانسته طول مدت بستری را کاهش دهد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: به نظر می‌رسد با توجه به مطالعاتی که در همه جهان انجام شده است، ترکیب طب گیاهی و درمان شیمیایی می‌تواند علائم را بهتر و دوره بستری را کوتاه‌تر کند.

خانم عابدینی افزود: بر اساس این دستورالعمل، پزشکان در مراکز درمانی می‌توانند از مشاوره همکاران طب ایرانی استفاده کنند.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
خیلی زودتراز اینها باید این اتفاق می‌افتاد.
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین