پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:43 - 1396/01/19

عضو کارگری شورای عالی کار هشدار داد

تهدید امنیت شغلی و معیشت کارگران در اصلاحیه قانون کار

نماینده کارگران در شورای عالی کار، امنیت شغلی و معیشت را دو مشکل اصلی جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در اصلاحیه قانون کار حقوق بنیادین کارگران رعایت نشده و باید به دولت بازگردد تا به صورت سه جانبه بررسی شود.

به گزارش کارگرآنلاین، علی خدایی با اشاره به بازگشت لایحه اصلاح قانون کار گفت:عدم بازگشت این لایحه تبدیل به یک سرخوردگی برای کارگران شده است.

خدایی با بیان اینکه تمام قانون های مهم بلاتکلیف مانده است گفت:لایحه اصلاح قانون کار نیازمند بررسی دقیق است و قانونی که در حال حاضر در مجلس برای بررسی مانده است بسیار ناقص است و نیازمند بازگشت و بررسی است.

نماینده کارگران در شورای عالی کاراظهار داشت: هنوز رسماً اعلام نشده است تا این قانون به دولت بازگردد. لایحه فعلی با قانون اساسی، ماده 73 قانون کار و حقوق بنیادین کارگران مغایرت دارد و تشکل های کارگری همچنان خواستار بازگشت آن به دولت و بررسی مجدد با رعایت اصل سه جانبه گرایی هستند.

خدایی با بیان اینکه طبق ماده 73 قانون کار دولت باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی و با هدف هم سو شدن منافع کارگران و کارفرمایان نسبت به اصلاح قانون کار اقدام کند، افزود:در لایحه فعلی این اصل رعایت نشده است. منتظر بازگشت این لایحه به دولت هستیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، امنیت شغلی و معیشت را دو مشکل اصلی جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در اصلاحیه قانون کار حقوق بنیادین کارگران رعایت نشده و باید به دولت بازگردد تا به صورت سه جانبه بررسی شود./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین