پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:26 - 1400/07/17

وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در چهارمحال و بختیاری

کارگر آنلاین/این زلزله از پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۷ ریشتری دوشنبه ۱۲ مهرماه جاری در شهرستان کوهرنگ است.

 پنج روز پس از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد در چهارمحال و بختیاری، بامداد شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در موقعیت جغرافیایی جدید و در فاصله نزدیک به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ رخ داد.
 
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه پنج ریشتری ساعت ۰۲:۴۶:۲۵ شنبه ۱۷ مهرماه حوالی قلعه خواجه استان خوزستان به وقوع پیوست و مردم شهرستان کوهرنگ نیز این زلزله را احساس کردند.
 
این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۹.۶۷ درجه و عرض جغرافیایی ۳۲.۳۳ درجه و در عمق هفت کیلومتربی رخ داد.
 
نزدیک‌ترین شهرها به این زلزله ۲۵ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۴۶ کیلومتری چلگرد (چهارمحال و بختیاری) گزارش شده است. نزدیک‌ترین مراکز استان به محل این زمین‌لرزه شهرکرد با ۱۳۶کیلومتر و اهواز با ۱۵۲ کیلومتر است.
 
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون از خسارت این زلزله گزارشی اعلام و دریافت نشده است.
 
خسرو کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این زلزله از پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۷ ریشتری دوشنبه ۱۲ مهرماه جاری در شهرستان کوهرنگ است.
 
 براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه جاری مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.
 
این زمین‌لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.
 
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین