پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:31 - 1400/07/20

۳۰ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم واکسینه شدند

کارگر آنلاین/ مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۳۰ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم و معادل ۱۶۷ هزارو ۵۴۸ نفر واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون ۲۹۷ هزار و ۷۱۱ نفر مابقی هم طی هفته جاری انجام می‌شود.

دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر روی موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانشجویان ،فرهنگیان و دانشگاهیان متمرکز هستیم، ضمن اینکه انجام واکسیناسیون سایر گروه‌ها هم به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد: در گروه سنی 12 تا 18 سال تعداد 465 هزار و 259 نفر واکسینه می‌شوند و تاکنون 30 درصد آنان و معادل 167 هزارو 548 نفر واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون 297 هزار و 711 نفر مابقی هم طی هفته جاری انجام می‌شود.

مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم 2 نوبت واکسن سینوفارم همانند بزرگسالان تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که واکسیناسیون ظرف مدت 3 روز انجام شود و تا 3 روز بعد از آن نیز کار لکه‌گیری انجام شود و تا پایان هفته جاری واکسیناسیون این گروه سنی به اتمام برسد.

دکتر صادقی افزود: تأکید به دانش‌آموزان همچون دیگر گروه‌ها این است که پس از دریافت واکسن کرونا عادی‌انگاری نداشته باشند و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته باشند و در صورت بازگشایی مدارس در رعایت به این موارد در مسیر خانه به مدرسه و بلعکلس و همچنین در زمان حضور در مدرسه بیش از پیش توجه کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین