پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1400/08/03

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اعتماد به صنعت خودرو بر می گردد

کارگر آنلاین | عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گروه خودروسازی سایپا موفق شد که در شهریورماه تعهدات معوق خود را به صفر برساند، این دستاورد باعث می شود اعتماد از دست رفته احیاء شود و دوباره مردم به صنعت خودروسازی داخلی اعتماد کنند.

به گزارش کارگر آنلاین ، محمد صفایی دلوئی با تقدیر از عملکرد گروه خودروسازی سایپا درکاهش چشمگیر تعهدات معوق و اینکه این موضوع در اقتصاد کشور چگونه معنا و مفهوم می شود، اظهارداشت: بزرگترین سرمایه هر سازمان، اعتباری است که به واسطه عملکرد و خروجی برنامه و اهداف بلند مدت آن حاصل می شود؛ بهترین پاداش این اعتبار، اعتمادی است که مشتریان و جامعه به آن خواهند داشت.

وی افزود: بی شک صفر شدن معوقات گروه سایپا و جلب رضایت مشتریان حاصل تلاش بی وقفه و شبانه روزی این بنگاه اقتصادی است و قطعا پیامدهای خوبی در ابعاد مختلف اقتصادی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزایش تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی را عامل مهمی در جهت کاهش سوداگری دلالان دانست و گفت: یکی از عوامل مهم کاهش تولید خودرو و افزایش معوقات خودروسازان، تحریم است؛ اگر چنین اتفاقی در کشور رخ نمی داد اکنون صنعت خودرو با همکاری شرکای خارجی خود به توسعه خوبی دست پیدا کرده بود.

  • وی با بیان اینکه تحریم صنعت خودرو، باعث شد که شرکای خارجی بدون پای بندی به تعهدات خود ایران را ترک کنند، تصریح کرد: خروج خودروسازان خارجی از ایران و تحریم های سختگیرانه آمریکا علیه ایران، سبب شد که بازار خودرو با تنش قیمتی مواجه شود؛ ازاین رو سوداگران از فرصت به دست آمده به نفع خود و به ضرر مردم بهره برداری کردند و موجب اخلال در بازار خودرو و افزایش سرسام آور قیمت ها شدند.
  • عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صفر شدن معوقات سایپا دلگرم کننده است و باید آن را به فال نیک گرفت، افزود: امیدوارم، سایپا و سایر شرکت های خودروسازی با کمک مجلس و دولت صنعت خودرو را توسعه دهند به گونه ای که محصولات قابل رقابت با خودروهای مشابه خارجی باشد.

وی افزود: تلاش سایپا در جهت افزایش تولید، نشان از عزمی جزم در جهت خودکفایی، پایان دادن به واردات و کم اثر کردن تحریم ها است.

صفائی دلوئی، بومی سازی صنعت خودرو را ضروری دانست و گفت: تحریم های اقتصادی و خروج شرکای خارجی از کشور فرصت مناسبی است تا خودروسازان داخلی با کمک مهندسان و شرکت های دانش بنیان در جهت خودکفایی گام های بلند و موثری را بردارند، ما نباید به دنبال رفع تحریم ها باشیم بلکه باید از تهدیدها فرصتی برای پیشرفت و آبادانی کشور ایجاد کنیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین