پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:18 - 1400/08/08

قاتل بی رحم گلو درد های پاییز و زمستان فقط این گیاه است

کارگر آنلاین | آویشن گیاهی شگفت انگیز و دارای خواص درمانی منحصر به فرد است این گیاه از خانواده نعناعیان بوده و گونه‌های مختلف آن در مناطق کوهستانی ایران رویش دارد، شاخ و برگ و گل‌های خشک شده آن در عطاری‌ها موجود است. خواص آویشن بسیار فراوان است به‌طوری که می‌توان در درمان انواع بیماری تا سلامت و زیبایی پوست و مو از آن بهره برد.

آویشن دارای طبع گرم بوده و دربرگ‌های خشک این گیاه پروتئین، چربی، ترکیبات قندی، املاح معدنی، ویتامین‌های B2 ،B1 و B3 یافت می‌شود. اسانس آویشن نیز دارای ترکیبات مانند تیمول، کارواکرول، سیمن، ال پینن، بورنئول، تانن، لینالول، اسیداولئانولینک است.
 

  • دمنوش گیاه آویشن برای عفونت‌های ریه، سردی معده و روده تحریک پذیر کاربرد دارد. جهت درست کردن دم‌کرده فقط از برگ‌های این گیاه استفاده کنید، غرغره دم‌کرده آویشن جهت درمان  گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • البته باید گفت در زمان بارداری نباید از گیاه آویشن استفاده کرد چون محرک انقباض رحم است و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به سقط جنین شود‌.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
من همیشه پاییز و زمستان گلو درد داشتم اما بعد آویشن من یه راهکار دارم اصلا گلو درد نگیرید. کرونا هم تموم شد ماسک بزنید من پارسال بعد 20 سال گلو درد دیگه آنفولانزا نگرفتم بخاطر ماسک
هیچ دارویی مثل داروی امام کاظم (ع) موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نمی شود واقعا معجزه پزشکی است که تمام دنیا باید روی آن تحقیق و تجربه کنند
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین