پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:32 - 1400/08/12

برای اعلام قطعیت پیک ششم زود است/ مردم با ماموران بهداشت همکاری کنند

کارگر آنلاین | رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اگر پوشش واکسیناسیون کرونا سرعت بگیرد و مردم با ماموران بهداشت بیشترین همکاری را داشته باشند می‌توان امیدوار بود که پیک ششم کرونا کنترل شود.

 محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب اظهار کرد: ۶ شهر دیگر به شهر‌های قرمز کرونایی اضافه شده و این موضوع می‌تواند برای ما نگران کننده باشد چراکه ممکن است وارد موج ششم کرونا وارد کشور شود.

وی افزود: برای اینکه از پیک ششم دوری کنیم باید پوشش واکسیناسیون در کشور سرعت بگیرد و مردم همگام با گذشته دستور عمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

  • رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: اگر در شهر‌هایی که ابتلا و مرگ و میر در آن‌ها رشد کرده است، پوشش واکسیناسیون سرعت بگیرد و مردم با ماموران بهداشت بیشترین همکاری را داشته باشند می‌توان امیدوار بود که پیک ششم قابل کنترل خواهد بود.

گویا ادامه داد: باید صبر کرد و دستور عمل‌های نظام بهداشتی را نسبت به پیک ششم رعایت کرد و در حال حاضر نمی‌توان هیچ خبر قطعی راجب پیک ششم داد. طی دیروز و امروز تزریق واکسن کرونا از مرز ۹۱ میلیون نفر گذشته که از این مقدار ۵۵ میلیون دُز مربوط به دز اول و ۳۶ میلیون دُز مربوط به هر ۲ دُز است.

  • در ادامه برنامه جلیلی خوشنود رئیس بیمارستان شهدای تجریش اظهار کرد: در چند هفته گذشته با کاهش خوبی همراه بودیم، اما متاسفانه در چند روز گذشته شاهد افزایش مراجعه به اورژانس و بستری بیماران کرونایی بودیم. اکثر افرادی که به وارد اورژانس یا بخش مراقب‌های ویژه می‌شوند افرادی هستند که یا واکسن نزدند یا دوز اول را دریافت کرده اند.

خوشنود بیان کرد: همچنین یک سری بیماران کرونایی هستند که واکسن زده اند و دچار این بیماری شده اند که اغلب آن‌ها به صورت سرپایی مداوا  و راهی منزل می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین