پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:26 - 1400/08/16

تاثیر منفی فولاد، فارس و شستا بر شاخص کل/ پیشتازی خودرویی‌ها در روز قرمز بورس

کارگر آنلاین/امروز شاخص کل بورس با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد منفی و ۰٫۶۷ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت.

امروز شاخص کل بورس با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد افت (۰٫۶۷ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز با بیش از ۰٫۶۷ درصد افت در کانال ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسید. فولاد، شستا و فارس به ترتیب با ۲۱۳۱، ۱۳۵۷ و ۱۳۱۲ واحد منفی بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشتند.

همچنین بیشترین ارزش معامله برای نمادهای تاصیکو ۲، دارا یکم و پالایش ثبت شد.

برترین گروه‌های صنعتی امروز خودرو، فلزات اساسی، چندرشته‌ای و شیمیایی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای خودرو، خساپا و خبهمن ثبت شد.

بورس بعد از چهار روز مثبت امروز با شاخص منفی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که عرضه اوراق دولتی به دستور وزیر اقتصاد و ظاهرا به منظور کنترل عرضه امروز لغو شده بود.
 

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۱۲۸ واحد منفی و ۰٫۶۳ درصد افت در محدوده ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحد قرار گرفت. نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز زاگرس، آریا و فجهان بودند.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سهام  گفت: چون حجم نقدینگی زیادی معامله نمی‌شود انتظار داریم روند بازار در صورت صعودی بودن ملایم باشد. که این به عوامل بنیادی و تکانه‌های قیمتی بستگی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار کم‌جانی داریم و ارزش معاملات پایین است. حتی اگر سهم‌های ارزنده‌ای هم در بازار وجود داشته باشد مسیر رشد خیلی کندی طی خواهند کرد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین