پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:38 - 1403/03/06

یادداشت معصومه رضائیان

لزوم تشکیل سازمان اطلاع رسانی و صیانت از دستاوردهای جهوری اسلامی ایران

پیاده سازی جهاد تبیین توسط اصحاب رسانه نیازمند بهره‌مندی از رویکردی آسیب شناسانه، روشن‌بینی نخبگانی و برنامه‌ریزی‌ها با تکیه بر اقتضائات کشور است و خلأ تشکیل سازمان رسانه‌ای صیانت از دستاوردهای نظام در این میان مشهود است.

شناخت شیوه‌های دشمن در جعل و دروغ‌پردازی و مقابله با آن طی چند دهه اخیر از بارزترین تأکیدات مقام معظم رهبری به اهالی فرهنگ، رسانه‌ها، حوزه‌های مقاومت مساجد و دانشگاه‌هاست. ایشان سال 97 و در چهل‌سالگی انقلاب در بخشی از بیانیه «گام دوم انقلاب» فرمودند: ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی دراین‌باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد. و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. 

 

  • رهبر معظم انقلاب در این راستا مسئله «تبیین» و شناخت نقاط آسیب‌پذیر دشمن را راه مقابله با پروپاگاندای دشمن معرفی نموده آن را کلیدواژه فرمایشات در بسیاری از فرمایشات قرار دادند تا اهمیت موضوع بر همگان آشکار شود. 

آنچه در واژه «تبیین» جستجو می‌شد، شناساندن اصالت انقلاب اسلامی، زدودن غبار تحریف و جلوگیری استحاله واقعیت‌های نظام در تحلیل‌های مغرضانه و خلاف‌ واقع بود. موضوعی که غفلت از آن گاه انقلاب را در پیچ‌های سخت قرار داد و موانع بزرگی را سر راه کشور ایجاد کرد.


مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد مرجعیت رسانه‌ای برای اقناع اذهان و پیاده‌ سازی رسالت تبیین نیازمند طراحی چارچوب مفهومی با تمرکز بر اقتضائات در کشور است که به نظر می‌رسد این مهم لزوم تشکیل سازمان رسانه‌ای صیانت از دستاوردهای جهوری اسلامی ایران را بیشتر از پیش گوشزد می‌کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین