پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:55 - 1400/08/16

شاخص کل ۹ هزار واحد از رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی دیروز را پس گرفت

کارگر آنلاین | شاخص کل بورس با اُفت ۹ هزار و ۶۸۹ واحد نسبت به دیروز در تراز یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحدی متوقف شد.

شاخص کل بورس تهران، امروز یکشنبه شانزدهم آبان ماه در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۷۹۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۹ هزار و ۶۸۹ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در تراز یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحدی متوقف شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «فولاد» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «فولاد» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند.

 

بورس؟

شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحدی بر روی پله ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان رسید.

 

بورس؟

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۲۸ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون به ارزش ۹۸۰ میلیارد تومان رسید.

بورس؟

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های رمپنا، خودرو و نوری به ترتیب با ۵۹۸.۶۸، ۵۶۴.۳۶ و ۵۵۹.۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. فولاد، شستا و فارس به ترتیب با ۲۱۳۱.۷۶، ۱۳۵۷.۸۴ و ۱۳۱۲.۵۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های غصینو، سمگا و دماوند به ترتیب با، ۸.۷۱، ۷.۹۵، ۵.۵۵ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های زاگرس، آریا و فجهان به ترتیب با ۳۳.۵۱، ۲۲.۴۷ و ۱۴.۸۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان به خود اختصاص داد.  فلزات اساسی، چند رشته‌ای و شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بورس؟

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غبهنوش، خاذین و انرژی ۳ بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دیران، انرژی ۱ و خنصیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بورس؟

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های سمگا، توسن و رافرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت وگستر، سپیدار و شتوکا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

بورس؟

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های انرژی ۳، خودرو و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های دپارسح، وسرضوی و وسخراج در بورس تهران داشتند.

بورس؟بورس؟

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، سمگا و آسامید و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اوصتا در فرابورس ایران داشتند.

بورس؟بورس؟

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های تاصیکو، دارا یکم و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و خبهمن بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

بورس؟

همچنین اراد ۸۷۴، اوصتا ۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، اوصتا ۴ و ذوب بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کردند.

بورس؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین