پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:29 - 1400/08/29

عوارض خطرناک مصرف زنجبیل

کارگر آنلاین | زنجبیل یکی از سالم ترین (و خوشمزه ترین) ادویه های کره زمین است. این ماده حاوی مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی است که فواید بسیاری برای بدن و مغز شما دارند.

زنجبیل اگر در دوزهای بالاتر (بیش از 4 گرم در روز) مصرف شود ، ممکن است باعث سوزش خفیف معده شود. طبق شواهد ، سایر عوارض جانبی احتمالی شامل ناراحتی معده و آروغ زدن است.

 

عوارض جانبی مصرف زنجبیل که ما از آن خبر نداریم چیست؟/ بخوانیددر صورت استفاده از زنجبیل به عنوان یک روش درمانی جایگزین و سوزش معده به عنوان یک عارضه جانبی ، ممکن است بخواهید زنجبیل را به شکل کپسول امتحان کنید. این ممکن است منجر به عوارض جانبی نشود.

اغلب اوقات ، مصرف بیش از 5 گرم زنجبیل در روز می تواند منجر به این عوارض جانبی از جمله سوزش معده شود.

• ممکن است باعث خونریزی شود

زنجبیل ممکن است مشکلات خونریزی را تشدید کند. این امر نه تنها در مورد گیاه ، بلکه همچنین در مورد هر ماده ای که در گیاه وجود دارد نیز صدق می کند.

برخی از متخصصان معتقدند که زنجبیل به دلیل خاصیت ضد پلاکت (رقیق کننده خون) می تواند باعث خونریزی شود. برخی معتقدند که زنجبیل می تواند خطر خونریزی را در صورت مصرف همراه با گیاهان دیگر مانند میخک ، سیر ، جینسینگ و شبدر قرمز بیشتر افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتر در این زمینه لازم است.

• ممکن است منجر به اسهال شود

در صورت مصرف زیاد، زنجبیل می تواند باعث اسهال شود. مواد فعال موجود در زنجبیل ، سرعت عبور غذا از روده را تسریع می کند و ممکن است باعث اسهال شود. در حالی که این امر در مطالعات حیوانی تأیید شده است ، اما مطالعات بیشتر بر روی انسان نیاز است.

اسهال می تواند زمانی اتفاق بیفتد که مدفوع خیلی سریع از طریق دستگاه گوارش حرکت کند. تحرک غیر طبیعی دستگاه گوارش و ترشح بیش از حد مایعات در دستگاه گوارش باعث اسهال می شود.

• زنجبیل و ناراحتی معده

در این زمینه تحقیقات کمتری انجام می شود. زنجبیل ترشح صفرا را تحریک می کند ، که به هضم غذا کمک می کند. اما اگر معده شما خالی باشد ، این ممکن است منجر به تحریک بیش از حد معده ، ناراحتی معده  و دستگاه گوارش شود.

تصور بر این است که گینجرول موجود در زنجبیل (که شبیه کپسایسین است ، ماده موثره بسیاری از ادویه ها و فلفل های چیلی) باعث تحریک معده شده و باعث تولید اسید بیشتر می شود. این ممکن است احساس ناآرامی در شما ایجاد کند.

با این حال ، برخی شواهد نشان می دهد که زنجبیل در واقع می تواند به درمان ناراحتی معده کمک کند. از این رو ، برای درک اینکه چگونه زنجبیل ممکن است باعث ناراحتی معده شود ، مطالعات بیشتری لازم است.

• ممکن است در دوران بارداری ایمن نباشد

  • اگرچه مصرف زنجبیل در دوران بارداری می تواند حالت تهوع در زنان باردار را کاهش دهد ، اما توجه به عوارض گیاه نیز مهم است. به گفته برخی از متخصصان ، مصرف زنجبیل می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. اگر مقدار مصرف زیر 1500 میلی گرم در روز باشد خطرناک نخواهد بود. هر چیزی فراتر از این می تواند برای زنان باردار ناامن باشد.
  • مصرف مکمل های زنجبیل در مقادیر زیاد نیز می تواند باعث سقط جنین و سایر عوارض شود. اگرچه زنجبیل در صورت استفاده به مقدار کافی در غذا بی خطر است ، اما می تواند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند. مصرف بیش از حد زنجبیل در دوران بارداری نیز ممکن است منجر به ریفلاکس اسید و سوزش معده شود.
  • زنجبیل می تواند با کاهش تجمع پلاکت ها خطر خونریزی را افزایش دهد. از این رو ، مادرانی که مقدار قابل توجهی از خون را در هنگام زایمان از دست داده اند ، باید در روزهای اولیه پس از زایمان از مصرف زنجبیل خودداری کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین