پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:18 - 1400/11/25

یه خانوم روبروی آینه

این یک مناظره نفس اماره و نفس مطمئنه است

کارگرآنلاین| حجاب برای زنان از زمان های کهن جزء واجبات هر دین و آیین بوده است. اما اینک با اندک نگاهی به اطراف و اطرافیانمان به خوبی حس می شود که برخی در حفظ آن بی تفاوت گشته و حتی به آن اهانت کرده و افراد محجبه را مورد بی مهری و تمسخر خویش قرار می دهند.

به گزارش کارگرآنلاین حجاب برای زنان از زمان های کهن جزء واجبات هر دین و آیین بوده است. اما اینک با اندک نگاهی به اطراف و اطرافیانمان به خوبی حس می شود که برخی در حفظ آن بی تفاوت گشته و حتی به آن اهانت کرده و افراد محجبه را مورد بی مهری و تمسخر خویش قرار می دهند.

 اما برخی دیگر دچار تردید شده و از یک سو حس زیبایی طلبی و جلوه گری فطری ایشان را به سوی کنار گذاشتن این واجب الهی وادار می کند و از سویی دیگر وجدان درد امانشان را بریده است. لذا بر آن شدیم آنچه در باطن بر یک فرد بی حجاب میگذرد را حدث بزنیم.

دخترجوان در حالی که روبه روی آینه نشسته و به تصویر خود زل زده است، بین نفس اماره، که او را به بدی ها دعوت میکند و نفس مطمئنه اش، که او را به سوی خوبی ها می کشاند، گیر افتاده و با خود می گوید؛

_از دست مردم و قضاوت هایشان خسته شدم، چرا فکر می کنند حجاب از همه چیز مهمتر است؟! درست است که در قرآن درباره ی اون صحبت شده؛ ولی به نظر من، کمک به فقرا یا دزدی نکردن یا مال حرام نخوردن یا آزار به کسی نرساندن از پوشاندن مو و بدن مهمتر است!
_درسته که این اموری که ذکر کردی همگی جزء واجبات دین ما است ولی این را هم بدان جلوه گری زن هم، کم باعث گناه نخواهد بود!

 

مهم قلب سالم است:
_به نظر من چیزی که می پوشیم مهم نیست مهم قلب سالم است.
_اگر چیزی که می پوشی مهم نیست، پس چرا ساعت ها وقتت رو صرف رسیدن به ظاهر خود در مقابل آینه میکنی؟! چرا اگر ظاهر مهم نیست، این همه پول را صرف لوازم آرایش و رسیدگی به ظاهرت میکنی؟! اگر فقط قلب و نیت قلبی مهم است، چرا این همه پول صرف می کنی تا رژیم های مختلف غذایی بگیری تا هیکلی آراسته داشته باشی و ظاهرت را بیارایی؟!

 

آیا حجاب یعنی سلب آزادی!؟
_اصلا میدانی چیست؟ من حجاب را دوست ندارم چون من را محدود میکند و آزادی را از من سلب میکند.
_آن وقت بگو ببینم، لوسیون ها و لوازم آرایشی آزادت میکنند؟! اصلا آزادی در نظر تو چه تعریفی دارد؟!
_به نظر من آزادی یعنی هر کاری دلم میخواهد انجام دهم و کسی کاری به کارم نداشته باشد.
_ولی به نظر من آزادی یعنی آنکه کاری که درست است را بدون ترس از حرف مردم با اعتماد به نفس انجام بدهیم. اینکه همواره نگران حرف مردم بوده و خود رابازیچه دست آنها قرار دهیم جز اسارت معنایی ندارد.

 

ملاک خوبی و بدی :
_من آدم های زیادی را می شناسم که حجاب دارند ولی آدم های خوبی نیستند و خیلی ها را هم می بینم که بی حجاب هستند ولی انسان های خوبی هستند. پس ملاک خوبی و بدی حجاب نیست.

-این که یک نفر حجاب داشته باشد و انسان خوبی نباشد، دلیل این می شود که تو حجاب را به خاطر بدی آن فرد کنار بگذاری؟!! یااز کجا معلوم که آن ها با تو خوب هستند ولی در واقع انسان های بیهوده ای بیش نباشند؟! چون از خود اراده ندارند و خود را دست نشانده ی حرف های بی دینان کرده اند، پس تو هم می خواهی یک انسان بیهوده باشی؟!
_ نه من از آدم الکی بودن خوشم نمی آید ولی همین طوری که هستم، بدون روسری و حجاب برایم خوشایند تر است.
_تو یک متعصب افراطی و یک نافرمان از دستورات خدا هستی. تو داری از نفس اماره ات پیروی میکنی! این با خواست خداوند یکی نیست و عین عمل به دستورات شیطان است.

 

حفظ حجاب موجب تأخیر در ازدواج!
_تو نمی فهمی من اگر خودم را بین چند لایه پارچه بپیچم و همه ی زیبایی هایم را از نظر ها بپوشانم چه کسی با من ازدواج میکند؟!
_یعنی به نظر تو این همه دختران محجبه تا کنون ازدواج نکرده اند؟ خوشبخت نشدند؟!

 

اگر همسرم از حجاب من راضی نبود چه؟
_اصلا آمدیم ومن محجبه شده و ازدواج کردم اگر شوهرم از حجابم خوشش نمی آمد و گفت حجابت را بردار، آن وقت تکلیفم چیست؟
_این را بدان ؛ مردی که ارزش تو را نداند و به ارزش ها و اعتقادات دینی تو اهمیت ندهد؛ لیاقت تو و ازدواج با تو را نخواهد داشت! مرد بی غیرت شایسته ی همسری تو نیست! مردان لاقید شایسته ی همسری زنان لاقید و مردان مومن و غیور شایسته همسری زنان عفیف و نجیب هستند.

 

شرط استخدام شرکت برای کار بی حجابی است!

_هیچ فکرش را کرده ای؛ که اگر من محجبه باشم کسی به من شغل مناسب نمی دهد؟ الان اکثر شرکت ها از پذیرش کارمند محجبه معذورند.
_این را بدان شرکتی که تو را به خاطر بی حجابی ات استخدام کند و تنها به خاطر ظاهر آراسته و بی حجابت به تو احترام بگذارد؛ تو را بازیچه ی دست خود کرده است و تو را به خاطر ظاهر آراسته ات، که باعث جلب مشتری و سود بیشتر برای او می شود می خواهد و از تو سوء استفاده می کند؟!

 

ارزش یک زن به چیست؟

_ولم کن بابا چرا فرهنگ و مذهب را در حد یک تکه پارچه پایین می آوری؟
تو چرا زن بودن را در حد پاشنه کفش پاشنه بلند، لباسها ی تنگ و چسبان و و کوتاه و محرک و موهای بیرون ریخته و رنگهای رژ لب و لاک ناخن پایین می آوری؟!جوابم را درست بده من قانع نشدم.

_جوابت را دادم! حجاب فقط یک تکه پارچه نیست، بلکه پر از معنا و مفهوم است. حجاب در اصل اطاعت از خالق است. شهامت یک زن را نشان می دهد و اراده اش را در اطاعت کردن یا سرپیچی از امر خداوند. حجاب، ایمان همراه عمل است. اما آستین های کوتاه و و شلوار تنگ و … نشانه ی چیست؟!

 

مد من رو زیبا می کند،حجاب غار نشینم می کند!
_به لباس تنگ و آستین و پاچه کوتاه، مد می گویند، که با استفاده از آنها دیگر مثل غارنشینان در جامعه به من نگاه نمی کنند! من دوست ندارم مثل افراد محجبه، درغار و دور از اجتماع زندگی کنم دوست دارم فرد به روزی باشم نه یک زن متحجر با افکار عهد قدیم…

_اگر درست به اطرافت نگاه کنی، اکثریت غریب به اتفاق زنان موفق و تحصیل کرده و آینده دار در جامعه (مثل دکتر ها و دانشمندان و…) ظاهری ساده داشته و به جای این که ساعت ها به آراستن ظاهر خود بپردازند به کسب علم و افزایش مهارت خود می اندیشند و محال است خود را بازیچه ی دستان متفکران غرب کنند و ایشان افرادی هستند که نه تنها نمی توانی ایشان را به غار نشینی و تحجر محکوم کنی، بلکه آرزوی هر زن و دختری قرار گرفتن در جایگاه ایشان است. چقدر دکتر و مهندس و محقق و دانشمند با شخصیت می خواهی به تو نشان دهم که دارای حجابی کامل هستند یا حداقل ظاهر خود را مانند عروسک های خیمه شب بازی نمی آرایند؟!

اصلا چرا راه دور میروی؟ کافیست یکبار اخبار را با دقت بنگری، به سادگی متوجه حربه های ایشان می شوی چرا که زنان مسئول این کشور ها که؛ من و تو را به ترویج بی حجابی و بی بند و باری و لباس تنگ و نیمه عریان و هفت قلم آرایش و پدیکور ناخن و بوتاکس گونه و پروتز لب دعوت می کنند و کسی که سنگین رنگین بوده و خود را از افراد تقلید گر جدا می دانند را امل و متحجر می دانند، خود با یک کت و شلوار بلند با یقه کاملا بسته تا زیر گلو بدون هیچ آرایش غلیظی بدون لب و گونه های برآمده و بدون ظاهر اجق وجق و خیلی ساده در مقابل دوربین های رسانه ای حاضر می شوند!!!! آیا تو ایشان را هم متحجر و غار نشین می دانی؟ اما در عوض بازیگران فیلم های پرونو و … ایشان چگونه اند؟

 

حجاب را مردان ساختند تا زنان را کنترل کنند:
_ اصلا میدانی چیست؟ از نظر من قانون حجاب را مردان ساخته اند تا از این طریق بتوانند زنان را کنترل کنند.
_چه حرف خنده داری؟! این قانون در اصل برای حفظ زنان از اینکه بازیچه دست مردان نشوند و به ایشان به چشم ابزاری برای رفع نیاز های شهوانی خود نگاه نکنند، از سوی خداوند وضع شده است. تو این را بدان در ذات هر مردی حتی مردان مومن و معتقد هم علاقه فطری به دیدن زن با ظاهری آراسته، موج میزند، پس به راحتی می شود این ادعای تو را باطل خواند.
اصلا اگر گفته ی تو درست باشد پس آن زنانی که به خاطر حفظ حجاب با شوهرانشان می جنگند، یا حتی کتک خورده و دست از حفظ حجاب بر نمی دارند چه؟ یا برخی زنان در کشور های غربی که حاضر هستند از تحصیل صرف نظر کنند یا از شغلشان محروم می گردند، اما دست از عقاید خود بر نمیدارند چه؟

 

تنفر فرد بی حجاب، از کسی که او را به حجاب دعوت می کند:
_از زنانی که من رو به حفظ حجاب دعوت می کنند و در کار من دخالت میکنند متنفرم برای من تعیین تکلیف می کنند مگر آنها فضول هستند؟ من دوست دارم به این شکل در جامعه حاضر شوم، والا هر کسی رو تو قبر خودش می خوابانند.
_تو می گویی این که همجنست، به تو گوشزد کند که ارزشت بیش از این است که با این شکل و پوشش ظاهر شوی در حال تعیین تکلیف برای تو است ؟! آنوقت میخواهم بدانم، نظرت درباره ی آن مدهایی که توسط شرکت هایی که تحت کنترل مردان است و به تو دستور می دهند امسال این را باید بپوشی یا این مدل را باید الگوی خود قرار دهی نیز همین گونه است؟! آیا شبکه های مد و فشن یا مجلات مختلف که توسط شرکت های هدفمند طراحی شده اند به تو نمی گویند چه بپوش چه نپوش؟ آنها برای تو تعیین تکلیف نمیکنند؟! این اسمش کنترل نیست؟! قبل از قبر جامعه ای هست مه نباید به افراد اون جامعه آسیب برسونی!

آیا آن ها با القای اینکه با این عمل جراحی زیبا تر می شوی، تو را به تحمل درد و رنج جراحی زیبایی و صرف هزینه های هنگفت برای این عمل ها، خرید لوازم آرایشی و یا لباس و کفش های مارک (که اکثرا از زیبایی خاصی برخوردار نمیباشند) وادار می کنند اسمش فشار نیست ؟! آنها تو را کنترل نمی کنند؟! آیا ایشان تو را به آن وا نمی دارند که آنچه آنها دوست دارند را دوست داشته باشی؟! اگرکمی فکر کنی متوجه می شوی که آنها نه تنها تو بلکه فروشگاه ها را هم تحت کنترل خود در آورده اند.

_من نمی فهمم چه می گویی چه ربطی دارد؟!!!

_منظورم این است که مردی که مجلات و شبکه های فشن را کنترل می کند به تو القا میکند که اگر پوست و استخوان و شدیدا لاغر و بی اشتها باشی می توانی شبیه باربی ها و زنان مدل شوی، اگر کمی فکر کنی متوجه می شوی که واقعیت چیزی غیر از این است، چون هیچ وقت یک زن بسیار لاغر زیبا نیست! آنها این فکر را به تو القا می کنند که شبیه اسکلت بودن یا فشن کردن موها یا پوشیدن لباسهای جذب و … نشانه های یک زن زیبا است.
اگر کمی فکر کنی می فهمی که حجاب من و تو یک تهدید برای مصرف گرایی است، سالانه میلیاردها دلار خرج می کنند تا شبیه اسکلت شوند و باز صبر می کنند تا ببینند مردان طراح مد چه دستوری برای گشتن در اجتماع در سال جدید به آنها خواهند داد!
و اینجاست که ارزش من و تو توسط اسلام معرفی می شود؛ می گوید حرف ها و کارهای بیهوده را دور بریز و در این چند سال دنیا که به تو مهلت زندگی داده شده است به روحت توجه کن تو برای این امور پوچ و واهی خلق نشده ای، چرا تنها دغدغه ی تو این است که ببینی دست نشانده های شیطان، راجع به خوراک، پوشاک و افکار تو چه فکر و نظری دارند اما به نظر خالقت توجه نمی کنی؟! چرا با حجابت بر چشمان ناپاک سیلی نمی زنی؟! چرا درباره ی ارزش حقیقی وجودت تفکر نم یکنی؟!

_بس است دیگر من حجاب را دوست ندارم و باحجاب نخواهم شد، چون جامعه من رو اونطوری قبول نمی کند، چون ضایع و قدیمی است.
_امان از وقتی که شهوت بر قلب انسان غلبه کند، و امان از کسانی که بر قلب ایشان مهر زده شود نرود میخ آهنین در سنگ.
و البته هرکس آن (روح) را به گناه پلید گرداند زیان کار خواهد شد((سوره شمس آیه ۱۰))

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین