پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:29 - 1402/07/22

رپرتاژ آگهی |

نکاتی که برای اجرای نمای کامپوزیت باید بدانید!

اگر می خواهید با اصول اجرا نمای کامپوزیت و روش های مختلف اجرا آشنا شوید این مقاله می تواند برای شما مفید باشد، ابتدا به طور مختصر در خصوص نمای کامپوزیت و انواع آن، مطالبی را بیان می کنیم.

نکاتی که برای اجرای نمای کامپوزیت باید بدانید!

اگر می خواهید با اصول اجرا نمای کامپوزیت و روش های مختلف اجرا آشنا شوید این مقاله می تواند برای شما مفید باشد، ابتدا به طور مختصر در خصوص نمای کامپوزیت و انواع آن، مطالبی را بیان می کنیم:

نمای کامپوزیت چیست ؟

نمای کامپوزیت از جمله نماهایی است که در حال حاضر طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده و از مزایای بی شماری برخوردار می باشد. این نما در ساختمان های مختلف نظیر ساختمان های اداری، تجاری، تفریحی و منازل قابل استفاده است و زیبایی منحصر بفردی به ساختمان و فضای شهر می بخشد.

اگر اجرای نما با ورق های آلومینیوم کامپوزیت به درستی انجام شود، دوام و استحکام آن بالا می رود، در نتیجه نما عمر طولانی تری خواهد داشت. ورق های کامپوزیت اولین بار در آلمان تولید و برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفتند.

این ورق ها ترکیبی از دو لایه ورق آلومینیومی و یک لایه مواد پلی اتیلن هستند و با توجه به سلیقه مشتریان در طیف وسیعی از رنگ ها به بازار عرضه می شوند. لایه پلی اتیلن در وسط دو لایه آلومینیومی قرار می گیرد و در واقع حکم هسته مرکزی را دارد.

نمای کامپوزیت

روش های اجرا نمای کامپوزیت

در اجرای نمای کامپوزیت از سه روش تحت عنوان روش فیکس، روش هنگینگ و روش L وH  استفاده می شود.

اجرای ورق کامپوزیت به روش فیکس یا Fixing

در این روش، ورق ها با استفاده از پیچ و پرچ بر روی زیرسازی ثابت می شوند. قیمت اجرای نمای کامپوزیت با روش فیکس یا ثابت از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است و با سرعت بالا اجرا می شود. با استفاده از این روش می توان هر نوع طراحی را اجرا نمود و هر پانل را به صورت جداگانه باز یا تعویض کرد.

اجرای ورق کامپوزیت به روش هنگینگ یا Hanging

در این روش ورق های آلومینیومی به پین ناودانی آویزان می شوند. روش هنگینگ را روش ریلی نیز می نامند، زیرا در آن، ناودانی به شکل ریلی بوده و می توان آن را رگلاژ نمود. این روش یکی از رایج ترین و ایده آل ترین روش نصب نمای آلومینیوم کامپوزیت در دنیاست که از پایداری لازم در مقابل تکان های ناشی از زلزله و وزش های باد برخوردار می باشد. روش هنگینگ به نسبت سایر روش ها با سرعت بالاتری اجرا می شود و استانداردترین روش به شمار می آید.

اجرای ورق کامپوزیت به روش L و H

این روش مانند روش فیکس است اما در آن ورق ها پس از برش در پروفیل های H شکل و L شکل قرار می گیرند. سرعت اجرای نما با این روش بالاست و هزینه پایینی صرف آن می شود. این روش علاوه بر مزایای منحصر بفرد خود دارای معایبی نیز می باشد. امکان آب بندی در این روش به طور 100 درصد امکان پذیر نیست و در صورتی که نیاز به تعویض پانل ها باشد نمی توان آن ها را تعویض نمود. هنگام نماسازی با کامپوزیت نباید از ابعاد بزرگ آن استفاده نمود، زیرا ممکن است در اثر وزش باد سر و صدا ایجاد کنند و یا به مرور زمان تغییر شکل دهند. در کل نصب این نما تنها توسط افراد متخصص صورت می گیرد تا نمایی بی عیب و نقص و ماندگار ایجاد شود.

اجرا نمای کامپوزیت

قیمت اجرای هر متر مربع نمای کامپوزیت

قیمت نمای کامپوزیت به آیتم های مختلفی مثل نوع ورق ، نوع طرح نما ، روش نصب ورق کامپوزیت ، مقدار قوطی مصرفی در نمای ساختمان ، مقدار و حجم پروژه ،ارتفاع پروژه و محل پروژه بستگی دارد. با این شرایط قیمت دادن برای نمای کامپوزیت بدون در نظر گرفتن موارد فوق نمی تواند دقیق باشد. اما شما قیمت حدودی را نیاز دارید که با شرح زیر می توانید حدود قیمت نمای کامپوزیت را به دست آورید.

نمای کامپوزیت یکی از بهترین و سبکترین نماهای ساختمان می باشد که همواره در کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد. البته در کشور ما به دلیل اجرای پروژه های کم کیفیت محبوبیت آن کاهش پیدا کرده اما هنوز هم جز نماهای پر طرفدار است.

قیمت اجرای نمای کامپوزیت

مواردی که در قیما تمام شده اجرا نمای کامپوزیت تاثیرگذار است شامل :

قیمت ورق کامپوزیت:

اصلی ترین آیتمی که در قیمت اجرا نمای کامپوزیت موثر است قیمت ورق کامپوزیت می باشد که از بازه قیمتی 350 هزار تومان تا 885 هزار تومان می باشد که البته ضخامت و نوع پلی اتیلن آن قیمت دقیق تری محاسبه می شود.

هزینه قوطی زیرسازی نمای کامپوزیت:

برای زیرسازی و شاسی کشی نمای کامپوزیت باید از قوطی آهنی و فلزی استفاده نمایید . که با توجه به قیمت روز آهن و ابعاد قوطی حدودا از هر مترمربع 180 تا 250 هزارتومان؛ هزینه زیرسازی باید محاسبه نمایید.

هزینه اجرت نصاب کامپوزیت:

دستمزد نصاب کامپوزیت به نوع طرح و روش اجرایی آن بستگی دارد . که معمولا در بازه قیمتی هر مترمربع 250 هزار تومان تا 800 هزارتومان می باشد.

هزینه های متفرقه نمای کامپوزیت:

در هزینه های اعلام شده در نمای کامپوزیت یکسری هزینه های متفرقه می باشد که شامل کرایه حمل ، هزینه چسب، هزینه آب بندی و هزینه های پرت قوطی و ورق می باشد که باید در قیمت تمام شده نمای کامپوزیت محاسبه نمایید .

قیمت نمای کامپوزیت

نکته ای که در قیمت نمای کامپوزیت قابل تامل می باشد تفاوت قیمتی زیادی که ممکن است برخی از پیمانکاران با یکدیگر داشته باشند. دلیل این اختلاف می تواند علاوه بر موارد بالا که بیان شد، اختلاف قیمتی بین نصاب و شرکت پیمانکاری اجرا نما می باشد. اگر به دنبال قیمت مناسبتری برای اجرا نمای کامپوزیت هستید، قرارداد بستن با نصاب های کامپوزیت قیمت تمام شده پایین تری برایتان در خواهد آمد.

قیمت اجرا نمای کامپوزیت

قیمت کامپوزیت نما 1402

یکی از مهم ترین سوالات افرادی که قصد اجرای نمای کامپوزیت دارند، قیمت کامپوزیت نما 1402 با ورق های کامپوزیت می باشد. در تعیین قیمت نهایی اجرای ورق کامپوزیت عوامل مختلفی شامل نوع طرح نما، نوع ورق، روش نصب ورق کامپوزیت، مقدار قوطی مصرف شده در نمای ساختمان، محل پروژه، ارتفاع پروژه، مقدار و حجم پروژه و مواردی از این دست تاثیرگذار است.

برخی از شرکت‌ها هزینه اجرای نمای ساختمان را بر حسب مترمربع و به صورت کلی بیان می‌کنند، باید بگوییم قیمت دهی بر حسب متراژ امری اشتباه و کاملا تقریبی است، چرا که هزینه اجرای نمای ساختمان بسته به نوع متریال، متراژ نما، سبک طراحی، سازه بدنه‌ی ساختمان و … متفاوت است، از این رو قیمت دهی بر حسب متراژ امری غیر ممکن است.

مدت زمان اجرای نمای کامپوزیت چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز برای اجرای نمای کامپوزیت وابسته به عوامل مختلفی شامل سطح نماسازی، ارتفاع ساختمان، تعداد کارگران و نصابان، شرایط آب و هوایی و غیره متغیر است. به طور میانگین برای تابلو روزانه ۳۰ متر مربع(بسته به شرایط و طرح نما)

ورق کامپوزیت

راه حل های کاهش هزینه اجرای نمای ساختمان

برخی کارفرمایان اسرار بر کاهش قیمت اجرای نمای کامپوزیت ساختمان را دارند، کاهش قیمت اجرای نمای کامپوزیت تنها در دو صورت امکان‌پذیر است، کاهش کیفیت متریال و یا کاهش کیفیت زیرسازی و مصالح نگهدارنده‌ی متریال، هر یک از موارد ذکر شده سبب کاهش مقاومت و دوام نمای کامپوزیت می‌شود و سبب بالا رفتن هزینه نگهداری در طول زمان خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت اجرای نمای کامپوزیت متناسب با پروژه خود می‌توانید با شماره‌های 09120318766 و یا 09170555715 تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین