پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:13 - 1402/08/26

جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن/درک سنت‌های الهی در گرو توکل و ایمان

کارگر آنلاین | امام جمعه فشم در جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن بر شرط دستیابی و درک سنت‌های الهی با توکل و ایمان قوی، تأکید کرد.

به گزارش کارگر آنلاین ، جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری، امام جمعه فشم با موضوع حکمرانی قرآنی و گشایش قطعی بعد از تحمل سختی‌ها برگزار شد.

جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری، امام جمعه فشم

وی با اشاره به آیه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» گفت: گشایش در دل سختی‌ها قرار داده شده است. چیزی که در زمان حاضر هم باید مورد توجه قرار گیرد. صبر و بردباری نسبت به سختی‌های زندگی است، چنانکه خداوند فرموده است که انسان در اوج سختی‌ها به نعمت می‌رسد.

نیشابوری اضافه کرد: انسان باید توجه داشته باشد که خداوند چنین فرموده و بر همین اساس سنت‌های اعطایی از طرف خداوند وجود دارد که شرط دستیابی و درک آن‌ها توکل و ایمان قوی است به عنوان مثال سنت احاطه نعمت بر بلا، موازنه صبر و بلا و... است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) «یَنزِلُ الصَّبرُ على قَدرِ المُصیبَةِ؛ صبر، به اندازه مصیبت عطا مى‌شود» و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) «أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها؛ برترین کارها دشوارترین آن‌ها است»، افزود: این احادیث نشان مى‌دهد هر میزان انجام طاعات و اعمال خیر از نظر جسمانى یا روحى سنگین‌تر باشد، فضیلت و ثواب آن بیشتر است.

نیشابوری سپس به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره کرد و ادامه داد: نویسنده کتاب «عقائد الامامیّه» در مورد قیام یهود در خاورمیانه و تشکیل دولتی به نام «اسرائیل» در سرزمین فلسطین و بالاخره متلاشی شدن حکومت آنان، با شرکت اعراب و مسلمین به کمک یکدیگر، به ویژه همراهی ارتش نیرومندی (که از طریق عراق برای سرکوبی یهود عازم فلسطین می‌شود)، تأکید شده است. امیدواریم به زودی شاهد ازبین رفتن اسرائیل باشیم.

این جلسه به صورت هفتگی در زمینه طرح حکمرانی ـ قرآنی تحت نظارت اندیشکده بنیاد قرآن در دفتر مرکزی بنیاد قرآن برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، بنیاد قرآن در پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، بوستان کتاب، راهروی دوم، طبقه ۳، واحد ۱۳ واقع شده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین