پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:31 - 1399/06/23

۱۰۰ + ۲۰ روز بدون وزیر صمت!

طبق محاسبات، ۱۲۰ روز است که مهم ترین وزارتخانه کشور بدون وزیر و با سرپرست های موقت مدیریت می شود!

کارگر آنلاین :  در ادامه فرآیند ارزیابی گزینه‌های احتمالی برای تصدی وزارت صمت و گزارشی که چند روز قبل با همین عنوان منتشر شد، تغییراتی در بین گزینه‌های مطرح شده به وجود آمد و نام افراد جدیدی برای این عنوان به میان آمده است. مسئولان  مورد بررسی در گزارش قبل(حرف و حدیث ها درباره گزینه‌های احتمالی وزارت صمت؛ چه کسی سکاندار صنعت کشور می‌شود؟) به ادعا‌های مطرح شده درباره خودشان واکنش نشان دادند و با توجه به کشمکش‌هایی که بین مسئولان دولتی و فعالان این حوزه وجود داشت اوضاع متفاوتی ایجاد شد.

سرقینی گزینه مناسبی برای وزارت صمت است؟

جعفر سرقینی با توجه به جایگاه و سابقه‌ای که در وزارت صمت دارد و مدت زمان کوتاهی که از دولت برای سر و سامان بخشیدن به موضوع باقی مانده است، یکی از گزینه‌های محتمل برای این جایگاه ارزیابی می‌شد. او هر چند سابقه قابل قبول داشته باشد، اما عملکرد اخیر او کمی شک و شبهه به همراه داشته است.

دراین مدتی که سرقینی سرپرست وزارت صمت بوده است اقدام خاصی از طرف او صورت نگرفته و تغییر روندی را در این وزارت‌خانه شاهد نبودیم، سرقینی در این روز‌ها یا علاقه‌ای به انجام کار ندارد یا به او اجازه‌ای برای انجام فعالیت  داده نشده است. مدتی قبل حسن روحانی رئیس جمهور طی نامه‌ای اجازه هر گونه عزل و نصبی را از جعفر سرقینی به عنوان سرپرست وزارت صمت سلب کرد و این می‌تواند مهر تاییدی بر بی‌میلی سرقینی برای فعالیت به عنوان وزیر و دست و بال بسته‌اش در مقابل دولت باشد.

چه کسی وزیر صنعت خواهد شد/ از شانه خالی کردن‌های سرقینی تا مدرک نامعتبر سالاری

 

او در آخرین اظهارات خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگارن جوان، درباره احتمال انتصابش به عنوان وزیر صمت اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هیج اطلاعی در این باره ندارم، به من ماموریت داده اند که وزارتخانه را سرپرستی کنم و تا روز معرفی گزینه نهایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین