پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:04 - 1399/06/28

بازگشت دو زندانی محکوم به قصاص به خانه

با تلاش و پیگیری اعضای شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مستقر در زندان و شعبه ویژه صلح و سازش در زندان مرکز‌ی بوشهر، دو خانواده که عزیزانشان به قتل رسیده بودند از حق قصاص گذشتند و به رهایی قاتلان رضایت دادند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر در آیین آزادی این دو زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی بوشهر گفت: به فرمان خدا برای اصلاح و سازش میان برادران دینی و با تلاشی که در چند ماه شد توانستیم با بزرگ‌منشی خانواده دو مقتول، رضایت آنان را برای بخشش بگیریم و این دو نفر از زندان و چوبه دار رهایی پیدا کردند

گشتاسبی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر افزود: یکی از این محکومان ۱۳ سال و دیگری ۵ سال را در زندان گذرانده‌اند که هر دو قتل عمد انجام داده بودند و حکم قصاص قطعی برای آنان صادر شده و آماده اجرا بود.

وی اضافه کرد: با بخشش این دو محکوم به قصاص، شمار محکومانی که امسال با بزرگواری خانواده‌های مقتولان بخشیده شده‌اند به هشت نفر رسید. ما هم‌چنان به‌دنبال بخشش خانواده‌های مقتولان هستیم و از آنان خواهش می‌کنیم که با نیک‌اندیشی از حق شرعی و قانونی خود گذشت کنند.

اوستاد رئیس زندان مرکزی بوشهر هم گفت: این بخشش‌ها بسیار ارزنده است که در حال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم خانواده‌ها و ریش‌سفیدان برای بخشش‌گیری از خانواده‌های مقتولان پادرمیانی و کوشش کنند.

این دو قتل یکی در شهرستان دشتستان و دیگری در شهرستان جم رخ داده بود.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین