پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:23 - 1399/08/13

نگاهی به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در کتاب «روز خدا»

یک نویسنده کتاب گفت: از آنجا که «امام خمینی (ره)» روز سیزدهم آبان را به عنوان انقلاب دوم ملت ایران و «یوم الله» نام گذاری کردند من نیز کتابم را با عنوان «روز خدا» نامگذاری کردم. کتاب «روز خدا» تنها به ثبت یکسال نخست رویداد‌های تاثیر پذیرفته از روز ۱۳ آبان پرداخته، زیرا پس از آن من به جبهه رفتم. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

کارگر آنلاین | سیدمحمدهاشم پوریزدان‌پرست در گفتگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «روز خدا» گفت: کتاب «روز خدا» روایتی از تسخیر لانه جاسوی آمریکا در ایران است، این کتاب به بررسی علل و خاطرات نخستین روز‌های تسخیر لانه جاسوسی پرداخته است.

وی در همین راستا ادامه داد: حال هوای دانشجویان در روز سیزدهم آبان ماه ویژه بود، زیرا سفارت آمریکا از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ مکانی برای جاسوسی و اداره خاورمیانه شده بود، خود آمریکایی‌هایی که به ایران می‌آمدند نگاه از بالا به پایین نسبت مردم ایران داشتند و برای حضورشان در ایران حق الزحمه ویژه دریافت می‌کردند، این همه تحقیر برای جوانان که به دنبال تفکر و توسعه هستند بسیار سخت و سنگین بود، سر انجام با پیروزی انقلاب لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط «امام خمینی (ره)» تسخیر و روز سیرده آبان روزی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی شد.

یزدان پرست در مورد کتاب «روز خدا» ابراز کرد: در این کتاب روزشماری از حوادث و رخداد‌های نخستین روز‌های تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که خودم از نزدیک شاهد آن بودم ثبت شده است، من در آن زمان در حوزه روابط عمومی و تبلیغات دانشجویان مسلمان پیرو خط «امام خمینی (ره)»  که توانسته بودند لانه جاسوسی را تسخیر کنند بودم، دانشجویان پس از تسخیر سفارت آمریکا بسیار با برنامه ریزی فعالیت کرده و مسیر را ادامه دادند.

نویسنده کتاب «خدا از من دفاع خواهد کرد» به رویداد‌های روز ۱۳ آبان و پس از آن اشاره و اظهار کرد: در کتاب «روز خدا» پیرامون رویداد‌های روز ۱۳ آبان و چگونگی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به صورت کامل توضیح داده شده است، در عین حال باید یادآور شد که آبان برای دانشجویان مسلمان پیرو خط «امام خمینی (ره)» ماهی خاص بود، زیرا پس از تسخیر لانه جاسوسی امام خمینی (ره) به پشتیبانی دانشجویان بر خواست، همین تایید اعتماد به نفس و آرامش فراوان را در بین دانشجویان فراهم کرد دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی در زمان کوتاه تقسیم بندی شده و هر گروه به وظایف خود عمل کردند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین