پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:42 - 1399/09/19

مستمری‌ها مطابق سبد معیشت افزایش یابد/ دولت قبل از پایان کار بدهی‌های سازمان را بپردازد

بازنشستگان کارگری خواستار افزایش مستمری‌ها به اندازه سبد معیشت خانوار هستند.
کارگر آنلاین | جمعی از بازنشستگان از استان‌های مختلف در تماسی ، با اشاره به نزدیک شدن به مذاکرات مزدی سال آینده، خواستار افزایش مزد و مستمری به اندازه سبد معیشت شدند. این بازنشستگان می‌گویند: امیدواریم امسال به روال سال‌های قبل نباشد که حتی نرخ تورم رسمی در تعیین مزد و مستمری‌نادیده گرفته شد؛ خواسته ما اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.
 
یک بازنشسته اهوازی با تاکید بر ضرورت اجرای قانون می‌گوید: هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده و باید مستمری بازنشستگان منطبق با آخرین محاسبات سبد معاش افزایش یابد.
 
از سوی دیگر، بازنشستگان خواستار پرداخت بدهی بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی هستند و می‌گویند: دولت دوازدهم باید قبل از پایان کار خود بدهی‌های سازمان را بپردازد؛ مگر این دولت، بدهی‌ها را تسویه نکند، مساله گرفتار مشکلات بسیار می‌شود و احتمالاً دولت‌های بعد نیز اهتمامی برای پرداخت بدهی‌ها نداشته باشند.
 
این بازنشستگان باقی مطالبات خود را اینگونه مطرح کردند: تامین سیستم درمانی کارآمد و رایگان؛ نظارت و کنترل بر عملکرد صندوق‌ها توسط نمایندگان مستقل و منتخب؛ تعیین و تامین بودجه کارشناسی شده برای اجرای همسان‌سازی.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین