پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:49 - 1399/09/27

تحریم جامعةالمصطفی(ص) نشان از خط‌مشی صحیح این مرکز دارد

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) گفت: تحریم جامعةالمصطفی(ص) العالمیة از سوی آمریکا نشان داد روش، برنامه و مسیری که نهاد به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی راه درست و انسان‌سازی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)‌، روز گذشته، در دیدار با پژوهشگران، کارکنان و مدیران پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در سال‌های گذشته روال جلسات ما متمرکز بود و همه دوستان در یک روز و در یک برنامه منسجم و یکجا، در کتابخانه جامع مجتمع امین دور هم جمع می‌شدند، اما امسال، با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، برای این که توفیق حضور در جمع دوستان را داشته باشیم، جلسه‌ها را به طور جداگانه با بخش‌های مختلف پژوهشگاه برگزار می‌کنیم، که این توفیق حاصل شده امروز در خدمت پژوهشگران و کادر اداری پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای باشیم.

استاد جامعةالمصطفی(ص) العالمیه افزود: برگزاری این گونه جلسات مزایایی را هم به همراه دارد، از جمله اینکه فرصت بیشتری خواهیم داشت تا از صحبت‌های پژوهشگران و همکاران ارجمند بهره‌مند گردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به تحریم جامعةالمصطفی(ص) توسط آمریکا گفت: به خودمان و دوستانمان متذکر می‌شویم که خدمت در مجموعه جامعةالمصطفی(ص)، ارتباط با المصطفی(ص) وهمین طور بودن نام ما در لیست مجموعه المصطفی(ص)، با توجه به اثرگذاری که جامعةالمصطفی(ص) در جهان دارد، کاری بزرگ و توفیقی ارزشمند است.

وی ادامه داد: اینکه شیطان بزرگ هم جامعةالمصطفی(ص) را رصد می‌کند، نشان دهنده این است که ما کار بزرگی انجام می‌دهیم و مسیری را که طی می‌کنیم، بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، مسیر درستی است.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) با بیان این که فعالیت‌های پژوهشکده مطالعات منطقه ای، مطابق با فعالیت‌های جاری جامعةالمصطفی(ص) است، اظهارکرد: فعالیت‌هایی که پژوهشگران و همکاران ما در پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای انجام می‌دهند، با توجه به فعالیت‌های جاری المصطفی(ص) بوده و ماموریت محور می‌باشد، لذا این پژوهشکده می‌بایست در راستای نیاز‌های جامعةالمصطفی(ص) حرکت کند و به همین دلیل است که کار‌های پژهشکده مطالعات منطقه‌ای در سطح جامعةالمصطفی(ص) همواره مورد توجه بوده است.

در ابتدای این نشست علیرضا مقدم، رئیس پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) در سخنانی اظهار کرد: در طول سال یک هفته به نام پژوهش است، هرچند که کل سال کار‌های علمی و پژوهشی انجام می‌شود، با این حال این امر نشان‌دهنده اهمیت عرصه تحقیق و پژوهش است. پژوهش اهمیتی هر روزه دارد و نام‌گذاری یک هفته به عنوان هفته پژوهش نیز به خاطر این است که اذهان معطوف به پژوهش شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) در طی یکسال گذشته، اظهار کرد: رکن اساسی پژوهشگاه، پژوهشگران هستند؛ لذا از زحمت‌های یکسال گذشته پژوهشگران و سایر همکاران تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از تلاش‌های ریاست محترم پژوهشگاه در طی یک سال گذشته در راستای بهبود وضعیت پژوهشگران قدردانی می‌کنم.

مقدم با بیان اینکه پژوهشگران پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای به اهداف المصطفی(ص) توجهی خاص دارند، بیان کرد: پژوهشگران پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای با توجه به جایگاهی که این پژوهشکده در سیاست‌ها و ماموریت‌های المصطفی(ص) دارد، در همین راستا توجه جدی و عنایت ویژه‌ای به اهداف جامعةالمصطفی(ص) داشته و همواره در تلاش هستند تا با ارائه طرح‌ها و پروژه‌های خود، بخشی از نیاز‌های المصطفی(ص) را مرتفع کنند.

در ادامه این نشست هر یک از پژوهشگران پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و در خاتمه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) به دیدگاه‌ها و نکات مطرح شده توسط پژوهشگران پاسخ گفت.

در خاتمه این نشست، به مناسبت هفته پژوهش و تقدیر از زحمات یکساله همکاران علمی در پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای، از سوی رئیس پژوهشگاه به پژوهشگران لوح تقدیری اهداء شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین