پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:28 - 1400/01/22

کرونا بی رحم‌تر شد / بیماران بدحال در صف انتظار تخت‌های ویژه

نقشه کرونا در خراسان جنوبی هر روز قرمز و قرمز‌تر می‌شود و عاقبت تلخ سهل انگاری‌های مردم، بیمارستان‌ها را شلوغ و شلوغ‌تر می‌کند.

کرونا همچنان میزبان دورهمی‌ها و تفریحات غیر ضرور مردم است؛ ویروسی که در نتیجه سهل انگاری‌ها میدان را برای یکه تازی اش باز می‌بیند و نفس استان را گرفته است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد در دومین روز تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی در خراسان جنوبی، با وجود افزایش شیب کرونا خبری از خلوتی خیابان‌ها و بازار نیست و مردم بی اعتنا به هشدارها، خطر ویروس مرگبار کرونا را به بازی گرفته اند.

جدا از وضعیت خطرناک شهر‌های قرمز بیرجند، قاین و فردوس اوضاع در شهر‌های نارنجی استان هم چندان مساعد نیست و بیمارستان‌ها حال خوبی ندارند.

شهروند ساکن بشرویه در حال بیرون آمدن از تعمیرگاه لوازم خانگی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: قبول دارم که باید در خانه می‌ماندم، اما خرابی ماشین لباسشویی من را به اینجا کشاند؛ هر چند موقع بیرون آمدن دو ماسک می‌زنم و مراقب فاصله اجتماعی با دیگران هستم.

بیشتر بخوانید

    بیمارستان‌ها در وحشت کرونا، مردم بی خیال ویروس مرگ

شهروند فردوسی نیز درباره علت تغییر رنگ بندی این شهرستان از زرد به قرمز می‌گوید: اگر تردد‌های بین شهری از چهار روز مانده به سال نو تا ۱۴ فروردین انجام نمی‌شد و مردم به مسافرت نمی‌رفتند، مطمئناً وضعیت فردوس از زرد به قرمز تبدیل نمی‌شد.

او ادامه می‌دهد: واکسن کرونا همه مردم را در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی احتیاط کرده است و اینگونه تصور می‌کنند که همه چیز تمام شده است.
بیمارستان‌ها گنجایش افزایش بیماران را ندارند/ تخت‌ها کاملاً پُر است!

محمودی راد رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند از وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها می‌گوید و اینکه ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه کاملاً تکمیل است و بیماران بدحال زیادی در صف انتظار پذیرش و بستری هستند.

او افزود: بر خلاف تصور مردم، قدرت سرایت نوع جهش یافته کرونا در جوانان بیشتر از سالمندان است و فرد مبتلا به جای دو نفر، یک فامیل را آلوده می‌کند.

محمودی راد درباره قدرت کشندگی این ویروس در جوانان نیز بیان کرد: علائم این ویروس در جوانان خود را کمتر نشان می‌دهد و وقتی نمایان می‌شود که درگیری ریه خیلی زیاد شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین