پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:17 - 1400/03/05

جاعل اسناد قضایی و ملکی در دام قانون

جاعل حرفه‌ای ۴۷ ساله اسناد قضایی و ملکی با صدور دستورات ویژه قضایی در کرمان دستگیر شد.

جاعل حرفه‌ای ۴۷ ساله اسناد قضایی و ملکی با صدور دستورات ویژه قضایی در  کرمان  دستگیر شد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان در تشریح این خبر گفت: این متهم در مواردی اسناد مربوط به نهاد‌های امنیتی و انتظامی را نیز جعل کرده است.

علی شفیعی با اشاره به این که شناسایی این جاعل پس از دریافت گزارش های  مردمی و دقت نظر حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد استان کرمان انجام شده است، افزود: این جاعل در استان‌های کرمان و هرمزگان و شهرستان جیرفت فعال بوده و با سوء استفاده از سادگی مردم اقدام به جعل اسناد و مدارک می کرده است.

وی با بیان  این که پس از صدور دستورات ویژه  قضایی و اجرای اقدامات فنی و اطلاعاتی  مخفیگاه  این  متهم شناسایی شد،  ادامه داد: نیرو‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری و نیز ثبت اسناد و املاک استان کرمان در تحقیقات اولیه پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی، جاعل را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، مخفیگاهش را  کشف کردند و  متهم را  در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد فرار داشت، در شهر کرمان به دام انداختند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان  با بیان این که پرونده این جاعل در شعبه اول بازپرسی در حال رسیدگی است، افزود: تاکنون در این پرونده یک  فرد دیگر  دستگیر شده است و شناسایی همدستان احتمالی  این متهم نیز ادامه دارد. او با اشاره به کشف بخش زیادی از ادوات جعل و اسناد جعلی آماده شده توسط این جاعل، ادامه داد:  متهم  در جریان دستگیری خود تلاش داشت که اسناد و مدارک ارتکاب جرم را از بین ببرد که موفق  نشد.

به گفته وی، این فرد در اقدامات غیرقانونی خود مبالغ هنگفتی را از افراد دریافت کرده است که کار شناسایی مال باختگان احتمالی نیز در حال انجام است.

منبع: خراسان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین