پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:05 - 1400/03/05

محاکمه غیابى سرکرده فرقه انحرافى

در یکی از روزهای خرداد سال ۸۲، صدای شلیک گلوله در یکی از کوچه‌های محله ای در شمال تهران پیچید. اهالی وقتی از خانه‌های خود بیرون آمدند با زن و مردی در داخل خوردویشان رو به رو شدند که با شلیک گلوله مجروح شده بودند. با حضور تیم‌های امدادی این زن و مرد برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. با تلاش پزشکان زن جوان به نام مریم به طرز معجره آسایی نجات پیدا کرد اما همسرش جان باخت.

در یکی از روزهای خرداد سال 82، صدای شلیک گلوله در یکی از کوچه‌های محله ای در شمال تهران پیچید. اهالی وقتی از خانه‌های خود بیرون آمدند با زن و مردی در داخل خوردویشان رو به رو شدند که با شلیک گلوله مجروح شده بودند. با حضور تیم‌های امدادی این زن و مرد برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. با تلاش پزشکان زن جوان به نام مریم به طرز معجره آسایی نجات پیدا کرد اما همسرش جان باخت.
بررسی ماموران نشان داد، این زوج عضو فرقه‌ای انحرافی بوده که برادر مریم یکی از سرکرده‌های آن بود. آنها چندی قبل از این فرقه جداش ده بودند که قتل آنها به دلیل جدایی از این فرقه یکی از فرضیه‌های برای تیراندازی به سمتشان بود.
این احتمال زمانی قوت گرفت که بررسی‌ها نشان‌داد، سران این فرقه همزمان با این جنایت از کشور گریخت اند.
پس از چند روز با بهبودی حال مریم، ماموران به تحقیق از او پرداختد که اظهار داشت:  برادرم یکی از سران فرقه انحرافی است. دفتر آنها در آمریکا است و آنها از آن کشور اقدام به پولشویی در ایران می کنند. من و همسرم به عضویت این فرقه درآمدیم اما وقتی متوجه فساد آنها شدیم ، تصمیم گرفتیم خودمان را جدا کنیم. مطمئن هستم برادرم و دوستانش دستور قتل ما را صادر کرده بودند.
تلاش‌های پلیس برای دستگیری اعضای این فرقه آغاز و یک نفر در این رابطه دستگیر شد. متهم 20 ساله به‌نام شهرام اقدام به تیراندازی به سوی مریم کرده بود. با گذشت 18 سال از این جنایت ، شهرام به اتهام شروع به قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتداى جلسه مریم در جایگاه قرار گرفت و گفت: براى برادرم که دستور شلیک صادر کرد درخواست اشد مجازات را دارم .مى دانم او ساکن آمریکا هست.
دختر وى نیز براى قاتل پدرش درخواست قصاص کرد.
سپس شهرام در جایگاه متهم ایستاد و در دفاع از خود گفت: زمانى که به عضویت این فرقه درآمدم کمتر از ٢٠ سال داشتم .تحت تاثیر حرف‌هاى سرکرده‌هاى فرقه اغفال شده و حالا پشیمانم. اعضاى این فرقه در ظاهر ذکر مى‌گفتند اما در باطن کارشان فساد و پولشویى بود. به‌خاطر این‌که مریم و همسرش از این فرقه خارج شده بودند برادرش دستور قتل آنها را صادر کرد و من و دو نفر از دوستانم را اجیر کرد  تا شبانه به آنها حمله کنیم .قرار بود همان شب و بعد از قتل از مرز خارج شویم.به دلیل این‌که از طرف سران فرقه تحت فشار بودم  به  سمت مریم شلیک کردم اما عمدی نقطه حساس بدن او را نشانه نرفتم تا او زنده بماند. از مریم طلب بخشش دارم . ١٨ سال است به آن‌شب فکر مى کنم و شرمنده ام.
در ادامه زن میانسال، شهرام را بخشید اما براى دیگر متهمان درخواست مجازات کرد.
در پایان قضات براى صدور حکم وارد شور شده و قرار شد برای برادر مریم و دو عضو دیگر این شبکه که اقدام به تیراندازی کرده بودند غیابی حکم صادر کنند.

منبع: جام جم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین