پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:06 - 1400/03/22

خبرهایی که قبل از معاملات امروز باید بخوانید

هفته گذشته بازار سرمایه مثبت و متعادل پیش می‌رفت اما در آخرین روز معاملاتی روند بازار منفی شد و با حدود هشت هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی شاخص کل قرار گرفت. باید دید امروز در اولین روز معاملاتی هفته آخر خرداد بازار چه روندی را پیش می‌گیرد.

 هفته گذشته بازار سرمایه مثبت و متعادل پیش می‌رفت اما در آخرین روز معاملاتی روند بازار منفی شد و با حدود هشت هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی شاخص کل قرار گرفت. هفته گذشته بورس همچنان در میدان رقابت با بازارهای مالی بود و بازدهی ۰٫۲ درصدی را به ثبت رساند اما پربازده‌ترین بازار نشد و این اسکناس آمریکایی بود که با رشد دو درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.

_ اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام را امروز(۲۲ خرداد) اعلام کرده است. این نشست به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود و شرکت‌کنندگان قرار است به رایزنی‌های خود درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

_ نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران، با هشدار در مورد کمبود شدید دارو، گفت: دولت آینده به‌جای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که منجر به ایجاد رانت و فساد در سیستم دارویی شده، بهتر است ارز نیمایی دهد و ارز دارو تا جای ممکن، تک‌نرخی شود.

_ بر اساس داده‌های شبکه‌های اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، در هفته سوم خرداد هر عدد سکه طرح جدید در انتهای هفته روی نرخ ۱۰ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان خرید و فروش شد.

_ در بازار ارزهای دیجیتال اگرچه بیت‌کوین بعد از ریزش تا محدوده ۳۱ هزار دلار تا ۳۷ هزار دلار رشد کرده است اما سایر ارزها رشد چندانی را نداشتند.

_ قیمت طلا در هفته قبل یک میلیون و ۷۹ هزار تومان بود اما با کاهش پنج هزار و ۸۰۰ تومانی در این هفته به نرخ یک میلیون و ۷۳ هزار تومان رسید.

_ در هفته گذشته دارایکم بازدهی ۱۲ درصدی را ثبت کرد اما پالایش یکم با روندی منفی بسته شد.

_ در هفته گذشته قیمت هر دلار با رشدی ۴۹۰ تومانی به ۲۳ هزار و ۹۲۳ تومان رسید.

_ آن طور که معاون فنی گمرک ایران می‌گوید طی مصوبات اخیر و ابلاغ وزیر اقتصاد، حقوق ورودی واردات نهاده‌های تولید و دارو در انتهای تشریفات گمرکی اخذ خواهد شد که عاملی موثر در تسریع و تسهیل روند واردات و ترخیص این اقلام است.

_ قیمت هر مترمربع مسکن که پارسال به بالای ۳۰ میلیون تومان رسیده بود با شروع سال ۱۴۰۰ به زیر ۳۰ میلیون تومان کاهش داشته است. این آمارها نشان می‌دهد رکود در بازار مسکن آغاز شده است.

_ نامه ⁧محمدجواد ظریف⁩، وزیر امور خارجه به ⁧ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل،⁩ باعث خروج ‏حق رای ایران در سازمان ملل، از تعلیق شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین