پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:55 - 1400/04/01

نجات کوهنورد زنجانی در ارتفاعات دماوند

نیرو‌های هلال احمر،کوهنورد زنجانی را که در منطقه کلوم چشمه دشت لار قله دماوند دچار حادثه شده بود،نجات دادند.

جمشید نیک زاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: در پی اطلاع رسانی مرکز EOC هلال احمر استان در ساعت ۱۸ عصر روز گذشته مبنی بر حادثه دیدن کوهنورد زنجانی در منطقه کلوم چشمه دشت لار واقع در قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

او افزود: در این حادثه یکی از سه کوهنورد زنجانی که قصد صعود خط الراس دماوند به علم کوه را داشتند دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: پس از ۳ ساعت جستجو عملیات درساعت ۲ بامداد در گردنه وراور ادامه و به دلیل صخره‌ای بودن بخشی از مسیر، ادامه عملیات تا صبح تعلیق ماند.

جمشید نیک زاد افزود: با روشنایی هوا، تیم امدادی به سمت قله اسبی دز حرکت و با تراورس از زیرصخره به سمت قله سه سنگ پیمایش کرده و در نهایت ساعت ۹ و نیم صبح به قله صعود و به کوهنورد مصدوم دسترسی پیدا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به علائم ادم مغزی، ادم ریوی و کاهش شدید سطح هوشیاری کوهنورد، گفت: با مشورت پزشک و انجام اقدامات اکسیژن تراپی، سرم تراپی و دراگ تراپی شرایط مصدوم رو به بهبودی رفت، اما با توجه به شرایط حاد مصدوم با درخواست بالگرد، مصدوم به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین