پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:45 - 1400/04/11

کلاهبرداری ۵۴ میلیون ریالی با وعده فروش وام

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با وعده فروش وام در فضای مجازی ۵۴ میلیون ریال از شهروند خمینی شهری کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ"غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار او را فریب داده و مبلغ ۵۴ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود:شاکی مدعی بود در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه فروش " وام بانکی" مواجه شده و با فرد فروشنده تماس برقرار می‌کند که از او مبلغ ۵۴ میلیون ریال به عنوان بیعانه تقاضا می‌کند.

سرهنگ "براتی ادامه داد:فردشاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را علیرغم هشدار پلیس درخصوص سایت‌های تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از تحویل کالا یا خدمات بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می‌کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به مردم توصیه کرد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری نمایند مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلفی مانند ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت‌های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند که لازم است کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند. پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد، بنابراین سعی کنید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید. خرید‌های اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید و گزینه پرداخت در محل را مد نظر داشته باشید. در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین