پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:07 - 1398/02/16

جزییات معافیت مالیاتی حقوق کارمندان دولت اعلام شد

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان میزان معافیت مالیاتی حقوق کارمندان را اعلام کرد.
به گزارش کارگر آنلاین ،شاکررضا مریدی صبح امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار داشت: حقوق کارمندان تا سقف مبلغ 33 میلیون تومان در سال از مالیات معاف است.
 
وی افزود: در واقع کارمندی که در ماه تا مبلغ دومیلیون و 750 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، این مبلغ مشمول پرداخت مالیات نیست و به مازاد و مابه‌التفاوت این مبلغ مالیات تعلق می‌گیرد.
 
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خاطرنشان کرد: مابه‌التفاوت این مبلغ تا یک و نیم برابر مشمول مالیات سالانه 10 درصد است.
 
مریدی بیان داشت: نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو ونیم برابر مشمول مالیات سالانه 15درصد است.
 
وی گفت: همچنین نسبت به مازاد دو ونیم برابر تا چهار برابر آن، مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار تا شش برابر هم مشمول مالیات 25 درصد است.
 
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان افزود: نسبت به مازاد شش برابر آن نیز مشمول مالیات 35 درصد است.
 
مریدی با تایید کاهش فرارهای مالیاتی با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون از ابتدا به صورت صددرصد سیستمی طراحی شده است و کلیه فرایندهای آن از ابتدای تشکیل پرونده تا آخرین مرحله آن به صورت سیستمی رصد می‌شود.
 
وی گفت: از طرفی یکی از قرائن سیستم ارزش افزوده، اطلاعات پرونده‌های عملکرد است که نقش بسزایی در شناسایی و رفع مغایرت‌های موجود بین پرونده عملکرد ارزش افزوده بوجود آورده است؛ به طوری که گاهی مودی مغایرت‌های ارقامی زیادی در پرونده عملکرد و یا بالعکس داشته و از طریق سامانه‌های ارزش افزوده رصد و مشخص شده که این موضوع تا حدی در کاهش فرارهای مالیاتی تاثیر داشته است.
 
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در خصوص موضوعی که در چندماه اخیر نشر یات استان در خصوص کد اقتصادی و دریافت مطالبات مالی خود از برخی ادارات مواجه شده‌اند نیز اظهار داشت: همان‌گونه که بارها اعلام شده، روزنامه‌هایی که به عنوان شخصیت حقیقی هستند، نیازی به کد اقتصادی ندارد و کد ملی کفایت می‌کند و نشریاتی که درقالب شخصیت حقوقی(شرکت) هستند نیازبه کد اقتصادی دارند و با تکمیل مدارک، بین 24 تا48 ساعت کد اقتصادی آنها اعلام می‌شود.
 
مریدی تاکید کرد: براساس بندل ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم، مطبوعات از پرداخت معاف هستند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین